سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112661|12:56 - 1401/06/24
نسخه چاپی

پیگیری یک مطالبه مردمی؛

پای لنگ چارت متخصصین بیمارستان گیلانغرب/رییس بهداشت:نبود سونوگرافی مشکل فراگیردر استان است

پای لنگ چارت متخصصین بیمارستان گیلانغرب/رییس بهداشت:نبود سونوگرافی مشکل فراگیردر استان است
موضوع نبود سونوگرافی در بیمارستان گیلانغرب به دغدغه مردم و چالش حوزه سلامت عمومی بدل شده است .

به گزارش مطلع الفجر ،مسئولان و مردم  شهرستان گیلانغرب می‌گویند: با وجود یک دستگاه پیشرفته و مدرن سونوگرافی در بیمارستان الزهرا.س. این شهرستان، اما به دلیل نبود پزشک متخصص، بخش سونوگرافی این مرکز  تعطیل شده و هیچ گونه خدمات دهی به مردم ندارد. 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب ضمن تایید تعطیل بودن سونوگرافی بیمارستان امام هادی (ع ) این شهرستان اظهارداشت: با توجه به وضعیت  موجود و پایان  موظفی  همکار سونوگرافی طرح باید  در مهر  و یا آبان فارغ التحصیلان جدید  ان شالله در بین شهرستانها تقسیم  و اعزام شوند .
 وی  در خصوص  اینکه چرا اکنون سنوگرافی  تعطیل است در گروه  مجازی مطالبه گری  اظهار داشت :خانم دکتر بنی هاشمیان به خاطر رفاه مردم حتی یکماه بیشتر از موظفی در بیمارستان  حضور داشتند و با وجود اینکه  بنده  ایشان خواهش کردم که تا زمان استقرار سونولوژیست جدید در بیمارستان برای خدمت به مردم  حضور داشته باشند از اونجاییکه ایشان غیر بومی استان ما بودن و همسرشان در استان کردستان  هستند برایشان مقدور نبود.
خانم دکتر فتاحی  تصریح کرد :با آقای دکتر صوفیوند؛معاونت محترم درمان راجع به اختصاص یک همکار سونوگرافی حداقل دو روز درهفته صحبت شده و پیگیری لازم انجام شده متاسفانه متخصص رادیولوژی ندارند و حتی در شهرستانهای همجوار هم مشکل وجود دارد.

یکی از شهروندان گیلانغرب گفت: مردم گیلانغرب مجبور هستند برای انجام یک سونوگرافی و یا سی تی اسکن کیلومترها مسافت طی کنند تا خود را به شهرستان های همجوار  یا مرکز  استان رسانده و معاینه شوند.

محمدی  افزود: بسیاری دستگاه‌های مهم آزمایشگاهی و ارتوپدی، رادیولوژی، آنژیوگرافی و جراحی ،متخصص کافی در بیمارستان  گیلانغرب وجود ندارد اما مسئولان قول داده اند بزودی بسیاری از این تجهیزات در بیمارستان راه اندازی شودکه ان شالله با پیگیری ها محقق شود .

وی گفت: مشکلات بیمارستان  گیلانغرب پیش پا افتاده است و مسئولان استان باید نسبت به حل آنها از حیث تجهیزاتی و نیروی کادر تخصصی مثل سنوگرافی تلاش کنند.

 بیمارستان الزهرا .س. بعداز افتتاح همچنان از کمبود امکانات رنج می‌برد که یکی از این کمبودها نبود پزشک متخصص سونوگرافی و سی تی اسکن است..

 از مسئولان بویژه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که این موضوع نبود کادر متخصص را پیگیری کند و از وزارت بهداشت و درمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه هم درخواست می شود به این کمبودها که مردم از آن رنج می برند پایان بخشیده و به آن رسیدگی کنند.
بیمارستان الزهرا ( س ) گیلانغرب ، در فروردین ماه 1385 و در زمینی به مساحت کل 60/000 متر مربع و با مساحت فضای سر پوشیده 10500 متر مربع به همراه 96 تخت خواب ، تاسیس شد . 
بیمارستان الزهرا ( س ) گیلانغرب ،مرکز درمانی است که به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، وابسته است . در حال حاضر ، 40 تخت خواب فعال دارد .
هم اکنون به علت نبود پزشک متخصص و راه‌اندازی نشدن بخش سونوگرافی بیمارستان گیلانغرب بیماران و زنان باردار برای انجام کارهای خود در این زمینه با وجود مشقت های موجود  به شهرهای همجوار  و یا مرکز استان سفر می‌کنند./