سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112650|13:35 - 1401/06/17
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

بازدید سردار مهری رئیس سازمان نظام وظیفه کل کشور از مرز سومار+ تصاویر

بازدید سردار مهری رئیس سازمان نظام وظیفه کل کشور  از مرز سومار+ تصاویر
صبح امروز سردار مهری رئیس سازمان نظام وظیفه کل کشور از مرز سومار بایدید کرد .

به گزارش مطلع الفجر ، امام جمعه  شهرستان  و فرمانداری شهرستان گیلانغرب در این دیدار که با سردار  مهری انجام شد موضوع مشغله ها و درخواست های مردمی در شهرستان گیلانغرب را به این مقام مسئول در میان گذاشتند.
 

امروز همچنین  فرماندار شهرستان گیلانغرب از پایانه سومار بازدید کرد .

مهندس فرماندار شهرستان گیلانغرب گفت: تاکنون ۱۸۰ موکب و ۵۶۷ نفر عوامل خدماتی واجرایی از مرز سومار به کشور عراق انتقال یافته است و پیش بینی می شوددر ایام  منتهی به اربعین این تعداد افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه تمام امکانات اولیه و زیرساخت های لازم جهت انتقال موکب به کشور عراق در مرز سومار فراهم شده است، اضافه کرد: به منظور تسهیل در امر خروج مواکب از مرز، درب خروجی مجزا پیش بینی و ایجاد شده و تمام مواکب تا مرکز عراق توسط عوامل امنیتی همراهی می شوند و بحمدلله مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرماندار گیلانغرب ادامه داد: یگان های امدادی نیز در در طول مسیر و مرز مستقر هستند و خدمات بهداشتی و درمانی نیز به بهترین شکل ممکن صورت می گیرد.
 

محمدی ادامه داد: باید موکب داران سامانه حتما نام مرز خروجی را برای نفر و راننده خودرو سومار انتخاب کنند و به همراه هر خودرو نیز علاوه بر راننده تنها یک نفر به عنوان همراه مجاز به خروج از کشور است.

وی اضافه کرد: ۲ گیت گذرنامه با چهار کاربر در مرز سومار مستقر شده و امکانات اولیه شامل خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدمات رسانی به موکب داران در مرز سومار فراهم است.

وی گفت: تنها موکب داران مجاز به خروج از مرز سومار هستند و هیچ  فردی به جز رانندگان خوروهای مربوط به مواکب و یک نفر همراه حق تردد از این مرز را ندارد و زائران برای عزیمت به عراق باید مرزهای دیگر از جمله خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کنند.
بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است./.