سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112638|16:54 - 1401/06/12
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

مرز سومار ؛ مرز اختصاصی جهت تردد ۲هزار موکب خدمات رسانی زائران اربعین+ تصاویر

مرز سومار ؛ مرز اختصاصی جهت تردد ۲هزار موکب خدمات رسانی زائران اربعین+ تصاویر
فرماندار گیلانغرب با عنوان اینکه سومار مرز اختصاصی تردد موکبداران است گفت :موکب‌های اربعین فقط روزانه در ساعات ۸ صبح تا ۸ غروب مجاز به تردد هستند.

به گزارش مطلع الفجر ،فرماندار گیلانغرب گفت: موکب‌های اربعین برای خروج از کشور به عراق در مرز سومار روزانه در ساعات ۸ صبح تا ۸ غروب مجاز به تردد هستند و خروج شبانه از این مرز ممنوع است.

وحید محمدی افزود: امسال مرز سومار به عنوان مرز اختصاصی جهت تردد ۲هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ موکب خدمات رسانی زائران اربعین برای حضور در کشور عراق اختصاص یافته و از روز گذشته عزیمت موکب ها برای حضور در عراق از مرز سومار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲ کاروان برای خدمات رسانی به زائران اربعین تا کشور عراق از سومار خروج یافته اند، گفت: باید موکب داران سامانه حتما نام مرز خروجی را برای نفر و راننده خودرو سومار انتخاب کنند در غیر اینصورت از خروج موکب ها ممانعت می شود.
 

نماینده عالی دولت در گیلانغرب ادامه داد: همچنین به همراه هر خودروی موکب ها علاوه بر راننده تنها یک نفر به عنوان همراه مجاز به خروج از کشور است.

محمدی اضافه کرد: هم اکنون ۲ گیت با چهار کاربر در مرز سومار مستقر شده و امکانات اولیه برای ارائه خدمات بهداشتی و همچنین نصب سایبان برای موکب داران تا خروج از مرز فراهم شده است.

 

وی گفت: تنها موکب داران مجاز به خروج از مرز سومار هستند و زائران برای خروج از کشور باید مرزهای دیگر را از جمله مرز خسروی انتخاب کنند.
 

*اربعین؛ جاودانگی نهضت حسینی.ع.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نسب ضمن تاکید بر اهتمام جمعی برای  خدمت با کیفیت و صادقانه به زوار و تردد موکبداران از مرز سومار در 4 نقطه  4 موکب  برپا  خواهخد شد .

وی تصریح کرد : اهمیت‌ اربعین‌ در آن‌ است‌ که‌ در این‌ روز، با تدبیر الهی، یاد نهضت‌ حسینی برای همیشه‌ جاودانه‌ شد و این‌ کار پایه‌گذاری گردید.

اگر بازماندگان‌ شهدا و صاحبان‌ اصلی، در حوادث‌ گوناگون‌ ـ از قبیل‌ شهادت‌حسین‌بن‌علی(علیه‌السلام‌) در عاشورا -  به‌ حفظ یاد و آثار شهادت‌ کمر نبندند، نسل های بعد، از دستاورد شهادت‌ استفاده‌ی زیادی نخواهند برد.
 

حجت الاسلام فاطمی نسب ابراز داشت: بدون شک درسی که‌ اربعین‌ به‌ ما میدهد، این‌ است‌ که‌ باید یاد حقیقت‌ و خاطره‌ی شهادت‌ را در مقابل‌ طوفان‌ تبلیغات‌ دشمن‌ زنده‌ نگهداشت‌ و فرهنگ  عاشورایی را را نسل به نسل پرچمداری کنیم  و نگذاریم روایت حماسه کربلا  در غبار فتنه دشمنان  کمرنگ شود .
امروز  و در راستای ساماندهی موکب های پذیرایی از موکب داران در شهرستان گیلانغرب ، امام جمعه شهرستان ، فرماندار و مسئولان دستگاههای اجرایی با حضور در مرز سومار و نقطه صفر مرزی  از روند کیفی و پیگیری روند فعالیت های موکب های گیلانغرب  بازدید  و نماز ظهر را در نقطه صفر مرزی به امامت حجت الاسلام فاطمی نسب اقامه کردند . .

بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز دارد که این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.