سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112637|14:45 - 1401/06/09
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

عبور اولین موکب ایرانی از مرز سومار در گیلانغرب+ تصاویر

عبور اولین موکب ایرانی از مرز سومار در گیلانغرب+ تصاویر
با تکمیل دفتر گذر نامه ، برای اولین بار نخستین کاروان حامل مواکب اربعین برای خدمات‌رسانی به زائران از مرز سومار به کشور عراق عازم این کشور شد.

به گزارش مطلع الفجر ،اولین موکب کشورمان روز چهارشنبه در حضور امیر اسکوئی نیا، مدیرکل حوزه و نماینده استاندار کرمانشاه  و مهندس محمدی فرماندار گیلانغرب از طریق مرز سومار در غرب شهرستان گیلانغرب وارد کشور عراق شد.

بنابر توافق صورت‌گرفته بین بهمن امیری‌مقدم، استاندار کرمانشاه و مسئولان ستاد مرکزی اربعین کشورمان با طرف عراقی، مقرر شده‌است که بخشی از موکب‌های ایرانی از طریق مرز سومار راهی عتبات عالیات شوند و در مسیر راهپیمایی زائران اربعین حسینی مستقر شوند.

وحید محمدی  به خبرنگار مطلع الفجر  گفت با تکمیل دفتر گذر نامه  انتقال موکب ها هر روز و بتدریج تا اربعین ادامه خواهد داشت و تمهیدات لازم بمنظور اعزام ۲ هزار و ۵۰۰موکب اتخاذ شده است.

وی اظهار داشت: به منظور سهولت در انتقال موکب ها معبر اختصاصی جهت خروج کامیون ها در نظر گرفته شده و همزمان از امروز گذرنامه در پایانه مرزی سومار نیز فعالیت خود را نخستین بار آغاز کرد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب اضافه کرد: مسوولان طرف عراقی نیز آمادگی خود را با اعلام استقرار گذرنامه و خدمات لازم در این زمینه اعلام کردند.

با هدف پیگیری تسهیل تردد موکب‌ها از این مسیر، امروز مدیرکل حوزه و نماینده استاندار کرمانشاه، امام‌جمعه و فرماندار گیلان‌غرب، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری، فرمانده هنگ مرزی سومار و فرمانده هنگ مرزی عراق با حضور در مرز سومار زمینه را برای عبور آسان و سریع موکب‌های ایرانی فراهم کردند.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین حسینی، امسال بیش‌از ۲۵۰۰ موکب ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در کشور عراق حضور خواهند داشت./