سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112635|11:56 - 1401/06/06
نسخه چاپی

انسجام و مشارکت خوب گیلانغربی‌ها در پویش همدلی و کمک به محیط‌زیست

انسجام و مشارکت خوب گیلانغربی‌ها  در پویش همدلی و کمک به محیط‌زیست
رئیس اداره محیط زیست گیلانغرب گفت: پویش همدلی و کمک به محیط زیست از طرف مردم فهیم شهرستان در سطح عالی محقق و یک فرهنگ‌سازی در این خصوص ایجاد شده است.

به گزارش مطلع الفجر ،غلامرضا محمدی در گفتگویی  اظهار داشت: شهرستان گیلانغرب به عنوان دومین شهرستان استان به لحاظ وسعت از نظر تنوع حیات وحش و محیط زیست با توجه به دارا بودن ۲ منطقه حفاظت شده (زله زرد  با وسعت بیش از ۳۵هزار هکتار و قلاجه با وسعت بیش از ۴۵ هزار هکتار) و دیگر مناطق آزاد نظیر شیاکوه و گمه کبود از مناطق بکر و حائز اهمیت استان کرمانشاه است.

ویتصریح کرد: با وجود تنوع و طیف جانوری که در شهرستان گیلانغرب موجود است، اکوسیستمی کامل را در خود جای داده که این مهم به واسطه تلاش های شبانه روزی محیط بانان به ثمر رسیده است.

رئیس محیط زیست گیلانغرب ادامه داد: با توجه به تعاملی که با دستگاه های اداری ایجاد شده، وضعیت زیستی شهرستان در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

محمدی اضافه کرد: حضور کارشناسان در پایش آنلاین از واحدها و کارگاه های تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان به صورت مدون انجام گرفته و تدکرات لازم به واحدهای خاطی در اسرع وقت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: در این بین مشکلاتی نیز فراروی محیط زیست و مناطق تحت مدیریت وجود دارد که کمبود منابع و نیرو در سطح ادارات محیط زیست بی تاثیر در مقابله با مشکلات نیست اگرچه این مشکل در همه جا وجود دارد.

رییس محیط زیست گیلانغرب در ادامه گفت: منطقه حفاظت شده قلاجه که در سال ۱۳۹۸ به محیط زیست شهرستان گیلانغرب تحویل شد یکی از مناطق بکر و زیبای شهرستان گیلانعرب محسوب می شود که افراد سودجو و متخلف با عناوین مختلف از جمله تخریب اراضی ملی به جهت استفاده کشاورزی، برداشت ریشه گیاهان دارویی و قطع شاخ و برگ درختان برای استفاده دام های خود صدمات جبران ناپذیری به بدنه این منطقه وارد می کنند.

محمدی اظهار داشت: محیط زیست شهرستان با کمک منابع طبیعی با تمام توان با این سودجویان عرصه طبیعت مقابله نموده و با پیگیری های به عمل آورده از طریق مراجع قضایی با آنها نیز برخورد می کند.