سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112619|15:04 - 1401/05/27
نسخه چاپی

پیگیری های نتیجه داد؛

پتروپالایش گیلانغرب واگذار نخواهد شد/ از وعده استاندار کرمانشاه برای احداث پتروپالایش گیلانغرب تا اعتقاد تلویحی به تفکیک پروژه

پتروپالایش گیلانغرب واگذار نخواهد شد/ از وعده استاندار کرمانشاه برای احداث پتروپالایش گیلانغرب تا اعتقاد تلویحی به تفکیک پروژه
طی هفته‌های اخیر شاهد انتشار اخباری مبنی بر واگذاری پتروپالایش گیلانغرب به استان ایلام بودیم که موجی از نگرانی و تشویش را در میان مردم استان کرمانشاه ایجاد کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،خبر واگذاری پتروپالایش گیلانغرب به استان ایلام یکی از اخبار چالش برانگیز و نگران کننده ای بود که طی هفته های گذشته شاهد انتشار غیر رسمی آن بودیم و البته موجبات تاثر مردم استان کرمانشاه به ویژه اهالی مناطق محروم گیلانغرب و سرپلذهاب را فراهم کرد.

بلافاصله پس از انتشار این خبر در فضای مجازی خبرنگار مرصادنیوز پیگیری های لازم را در خصوص آگاه سازی مسئولان امر از این مطالبه به حق مردمی به عمل آورد که البته در این میان عده ای حاضر به افشای نامشان نشدند و عده ای چون نماینده مردم گیلانغرب در مجلس حاضر به پاسخگویی نشد.

خبرنگار مرصادنیوز شب گذشته در حاشیه برگزاری مراسم گرامیداشت روز خبرنگار طی گفتگویی اختصاصی با استاندار کرمانشاه مجددا این مطالبه مردمی را پیگیری کرد.

استاندار کرمانشاه در این گفتگو ضمن تصدیق این موضوع که پتروپالایش گیلانغرب حق مسلم مردم این شهرستان و اهالی سرپلذهاب است از پیگیری های انجام شده برای ساخت پروژه مذکور در استان کرمانشاه خبر داد اما به طور تلویحی به تفکیک پتروپالایش گیلانغرب نیز اشاره کرد درحالی که یکی از دلایل روی زمین ماندن این پروژه اعتقاد مسئولان پیگیری کننده این موضوع به تفکیک پروژه مذکور است.

 

قطعا پتروپالایش گیلانغرب در استان کرمانشاه احداث خواهد شد

بهمن امیری مقدم در گفتگو با خبرنگار مرصاد، اظهار داشت: اجازه نمی دهیم آنچه که به نام استان کرمانشاه سند است و در سند وزارت نفت به ما اعلام شده خدشه ببیند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به دریافت گزارشاتی درباره پروژه سیروان به واسطه اینکه بیشتر میادین موجود در استان کرمانشاه مستقر است، تصریح کرد: عده ای با عنوان کردن این مطالب دنبال ایجاد تفرقه بودند.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: از آنچه که مربوط به استان کرمانشاه است دفاع خواهیم کرد و باید در استان کرمانشاه باقی بماند.

وی افزود: به دنبال زمزمه های رخ داده شده درباره واگذاری پتروپالایش گیلانغرب، نزد وزیر نفت رفتیم و به وی اعلام کردیم که این پتروپالایش مطالبه جدی مردم استان کرمانشاه است.

استاندار کرمانشاه گفت: حق مردم گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور و مردم قصرشیرین که زندگی هایشان را در راه دفاع مقدس از دست دادند و مردم سرپل ذهاب که دوبار شهرشان تخریب شده برخورداری از اشتغال است و قطعا این پتروپالایش در آنجا احداث خواهد شد.

امیری مقدم خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری های انجام شده وزیر نفت دستور دادند تا روز یکشنبه هفته آینده اسناد پتروپالایش گیلانغرب به دبیرخانه شورای اقتصاد ارسال شود تا عملیات ساخت را آغاز کنیم.

 امیدواریم پیگیری مطالبات مردمی به ویژه احداث پروژه ای عظیم چون پتروپالایش گیلانغرب در استان کرمانشاه به طور جدی از سوی متولیان امر در دستور کار قرار گیرد و با برخوردهای سلیقه ای مبنی بر تفکیک پروژه که سبب غیر اقتصادی شدن پروژه خواهد شد و در حال حاضر از جمله موانع عدم پیشروی پروژه مذکور بوده، شاهد رخ دادن اتفاقات منفی در آینده نباشیم‌./