سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112612|11:32 - 1401/05/24
نسخه چاپی

همزمان با سراسر کشور؛

«مهرواره بانور» باهدف حل مشکلات مردم محلات گیلانغرب آغاز به کار کرد+ تصاویر

«مهرواره بانور» باهدف حل مشکلات مردم محلات گیلانغرب آغاز به کار کرد+ تصاویر
حجت الاسلام چراغی گفت :حل مسائل و مشکلات محلات شهرستان دستور کار طرح مهرواره بانور است.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام چراغی  رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گیلانغرب  در آیین آغاز به کار این طرح که با حضور مهندس محمدی فرماندار گیلانغرب  و جمعی از بانوان شهرستان  برگزار شد ،از آغاز فعالیت این مهرواره همزمان با سراسر کشور در گیلانغرب خبر داد و گفت: حل مسائل و مشکلات محلات در دستور کار است.
 وی با تاکید بر ضرورت مردمی کردن فعالیت‌ها و ترویج مشارکت جهادی فعالان فرهنگی و دینی در جامعه اظهار کرد: «مهرواره بانور» با هدف حل مشکلات مردم محلات به همت بانوان محله و مسجد، هم زمان با سراسر کشور درشهرستان گیلانغرب آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی حل مشکلات و تحکیم بنیان خانواده را اولویت اصلی در برنامه‌های فرهنگی برشمرد و افزود: این مهرواره با همکاری شریکه الامامان، بانوان فعال محلات و کنشگران فرهنگی هر منطقه و امور فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی در دو بخش حل مسئله و خاطره نویسی تبلیغی با بررسی مسائل و مشکلات محلات و رصد نیاز فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف برگزار می‌شود.
 

حجت الاسلام چراغی  گفت :توجه به مسئله مهم فرزندآوری را از محورهای مهم در بخش حل مسئله «مهرواره بانور» عنوان کرد و گفت: در این مهرواره مباحثی از جمله حوزه خانواده، رابطه زوجین، فرزند پروری، فرزندآوری، سبک زندگی، اقتصاد خانواده، سلامت جسمی و روانی خانواده مدنظر قرار گرفته و برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی  افزود: در این مهرواره، شریکه الامام‌ها و بانوان فعال محلات در طول دو ماه محرم و صفر با حضور در جمع افراد محلات مختلف بویژه محلات حاشیه و آسیب پذیر مسائل محله خود را با محوریت مسجد و با کمک اهالی محله حل می‌کنند و در صورت هماهنگی با مسئولین مربوطه به مطالبه‌گری و پیگیری حل مشکلات می‌پردازند.

*مهرواره بانور، تاییدظرفیت بانوان بعنوان کنشگران واقعی جامعه
مهندس محمدی  فرماندار  شهرستان گیلانغرب  نیز در این جلسه  که در فرمانداری شهعرستان برگزار شد با بیان اینکه اتفاقی کم‌نظیر در مهرواره بانور در حال رقم خوردن است، خاطرنشان کرد: تاکنون به ظرفیت عظیم بانوان نگاه‌های شعاری می‌شد و یا این نگاه‌ها صرفا زینت المجالس بوده و باورها به این ظرفیت در حدکلام و نه عمل بوده است؛ اما مهرواره بانور، ظرفیت بانوان را به عنوان کنشگران واقعی نمایان می‌کند  که ضرورت دارد این ظرفیت به شکل  جدی  مورد توجه قرار گیرد.
 

وی با اشاره به مهرواره محله  گیلانغرب یادآور شد: حضور و استقبال بانوان محترم در استقبال از طرح حایز اهمیت است و  این نشان از ظرفیت عظیم بانوان دارد که باید تلاش شود این ظرفیت‌ها تقویت شده و درست پای کار آورده شوند.

فرماندار گیلانغرب  بر ضرورت پویایی  و تحرک اجتماعی  بانوان در پیشبرد و حل مشکلات جامعه در سطح محلات اشاره وتصریح کرد: اگر کسی بتواند یک نفر را به حرکت وادارد، انگار همه عالم را به حرکت واداشته است و اگر کسی با تلاش شما به انجام کاری در مسیر اهداف این طرح ورود کند ولو آن فرد کار کوچکی انجام دهد، شما در کار او دخیل و سهیم خواهید بود.
 در ادامکه جمعی از بانوان ضمن اظهار نظر مسایل و مشکلاتی را در جلسه مطرح نمودند .