سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112609|12:29 - 1401/05/19
نسخه چاپی

توصیفی ، تصویری ؛

19 مردادسال 62 روایت جنایت بعثیون و روز خونین شهادت غیر نظامیان گیلانغربی+ تصاویر

19 مردادسال 62 روایت جنایت بعثیون و روز خونین شهادت غیر نظامیان گیلانغربی+ تصاویر
همزمان با 19 مرداد مراسم گرامی داشت یاد و خاطره شهدای بمباران سال 62 روایت جنایت بعثیون و روز خونین شهادت غیر نظامیان گیلانغربی برگزار شد .

به گزارش مطلع الفجر ،مراسم گرامیداشت ۱۹ مرداد روز خونین گیلانغرب سالگرد بمباران هوایی  این شهردر سال ۶۲ امروز در این شهرستان با حضور مردم انقلابی  ، فرماندار،  رییس دادگستری ، دادستان ، فرمانده سپاه ، فرمانده انتظامی و دیگر   مسئولین محترم  برگزار شد

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گیلانغرب در این مراسم در سخنانی از این حادثه به عنوان مثال مظلومیت مردم مظلوم این یار در دوران دفاع مقدس نام برد و گفت تقدیم ۶۲۲ شهید ومجروح در این حادثه سندی بر جنایات دشمن و گویای مظلومیت و شناسنامه با افتخار مردم شریف این دیار است.
 وی ابراز داشت :مردم گیلانغرب  با تاثیر از فرهنگ عاشورا در مقابل تجاوز ایستادند و امروز هم وظیفه ما شناساندن دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی به نسل امروز و نسلهای بعدی در مسیر راه شهدا است

 نکوکاریان رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان گیلانغرب نیز در سخنانی عزت وافتخار امروز را مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهدا دانست.

مهندس نکو کاریان رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گیلانغربضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و شهادت ابا عبدالله ( ع) و سالروز  شهادت زین العابدین ( ع) و گرامیداشت یاد شهدای بمباران هوایی شهر گیلانغرب در  ۱۹ مرداد ۶۲ بیان داشت:

امروز ۱۹ مرداد سی و نهمین سالگرد جنایت هولناکی است که ننگ آن برای همیشه بر پیشانی تاریخ بشر مدعی تمدن خواهد ماند. ۱۹ مرداد یادآور روزی سخت برای مردم مظلوم گیلانغرب است روزی که هواپیماهای رژیم بعث، شهر گیلانغرب بی دفاع را به خاک و خون کشیدند.

وی تصریح کرد :زنان و کودکان غیر نظامی را ناجوانمردانه به شهادت رساندند و بدتر از آن اینکه استکبار جهانی و ایادی آن نیز این جنایت ددمنشانه و ضد بشری را محکوم نکردند. در این روز بسیاری از فرزندان این شهر پدر و مادر خود را از دست دادند و بسیاری از پدر و مادران داغدار فرزندان خود شدند.
 

نکوکاریان ابراز داشت:چه پدران و مادرانی که جسم بی جان فرزندانشان را در آغوش کشیدند و تنها مرجع شکایتشان نه نهادهای حقوق بشری بلکه درگاه خداوند متعال بود. وی گفت:شکایت این بی گناهان مظلوم باعث شد صدام حسین ملعون به دست حامیان خود نابود شود.،انشاالله که ظالمان و ستمکاران عالم به سرنوشت صدام و صدامیان گرفتار شوند.

۱۹ مرداد ۱۳۶۲ خونین ترین روز برای مردم گیلانغرب، روزی که این شهر مظلوم و گمشده در جغرافیای جنگ، ۱۵۰ شهید و ۴۷۲ مجروح از کودکان، زنان و مردان تقدیم خاک پاک میهن اسلامی کرد. روزی که فضاهای مجازی نبودند تا کاربران پروفایل های خود را سیاه کنند. در این روز کسی از زخم های شهر مظلوم ننوشت و کسی نبود تا شعری بسراید برای کودکانی که تن های نازکشان میزبان بوسه های آتشین بمب های خوشه ای شدند.