سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112589|12:22 - 1401/05/08
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب

محرم ایام کسب قرب الهی‌ است /محرم امسال 4 برنامه شاخص در گیلانغرب برگزار میشود+ تصاویر

محرم ایام کسب قرب الهی‌ است /محرم امسال 4 برنامه شاخص در گیلانغرب برگزار میشود+ تصاویر
امام جمعه گیلانغرب بااشاره به قرار داشتن در ایام محرم، این ماه را زمانی مناسب برای کسب معرفت و قرب الهی برای طالبان معنویت دانست.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه گیلانغرب  در جلسه هماهنگی  برنامه  عزاداری محرم حسینی .ع. ضمن تسلیت ایام محرم  افزود: مشارکت در  هیات گردانی و عزاداری محرم افتخار مذهبی برای همه ماشت و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان امکانات را برای اجرای هرچه بهتر برنامه‌های عزاداری ماه محرم و صفر بسیج کرده و در اختیار هیئات مذهبی قرار دهند.

حجت الاسلام فاطمی نسب  با اشاره به اینکه امام حسین (ع) مربوط به همه عصرها و نسل ها است، تصریح کرد: انتظار داریم شهرداران، دهیاران، هیئات امنای مساجد و مواکب و شوراهای مذهبی شهرستان در شهر سرمست و گیلانغرب  برنامه ریزی لازم برای برگزاری مراسم عزاداری داشته باشند.
 وی با اشاره به اینکه در ایام محرم حسینی  و نظر به تردد احتمالی زوار  از  مرز سومار و شهر گیلانغرب   گفت : در شهرستان 4 موکب رسمی در شهر سرمست ، داخل شهر گیلانغرب ، سومار  و داخل عراق در شهر منذریه  توسط خیرین دایر خواهد بود ضمن اینکه همشهریان عزیز نیز در مسیر وستاهای گواور ، چله ، حیدریه و مسیر  منتهی به سرپل ذهاب نیز  به شکل خود جوش موکبهای کوچکی را برای خدمت به زوار دایر خواهند کرد .
 امام جمعه گیلانغرب  به برنامه های  مهم و شاخص دهه محرم اشاره و تصریح کرد : برنامه  اجتماع زینبیون  در پنجم محرم ،  اجتماع أحلَی مِنَ العَسَل در ششم محرم ،  اجتماع شیرخوارگان حسینی  در روز جمعه 7 محرم خبر داد و ابراز نمود: نهایتا نیز شاهد برگزاری مراسم با شکوه   و اجتماع هیات مذهبی  در 8 محرم خواهیم بود که تلاش میشود در صدا و سیمای استان نیز  پوشش داده شود .
 در این جلسه که به منظور هماهنگی  در مسیر هرچه با شکوهتر برگزار شدن آیین عزای محرم با حضور مسئولان ادارات  و نهاد ها برگزار شد ، مسئولان  ادارات  گاها از محل ردیف اعتباری  برنامه های مذهبی و فرهنگی و بسیاری نیز از جیب  شخصی مبلغ 43 میلیون تومان را نذر برنامه های مذهبی و کمک به هیات کردند .