سرویس: ویژهکد خبر: 112587|08:10 - 1401/05/06
نسخه چاپی

پایبندی رزمندگان اسلام به ولایت مهمترین رمز پیروزی در عملیات مرصاد بود

پایبندی رزمندگان اسلام به ولایت مهمترین رمز پیروزی در عملیات مرصاد بود
استاندار کرمانشاه گفت: انقلابی بودن رزمندگان اسلام و پایبندی آنها به ولایت از مهمترین عوامل موفقیت رزمندگان ما در دفاع مقدس به خصوص در عملیات مرصاد بود.

به گزارش مطلع الفجر ،از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای عملیات مرصاد اظهار داشت: امروز در راستای جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب باید اینچنین برنامه‌ها روزهایی گرامی داشته شود.

استاندار کرمانشاه افزود: باید بدانیم انقلابی که امروز حافظ و پاسداران هستیم به سادگی به دست نیامده است و تمام کسانی که با انقلاب و کشور ما مشکل دارند در یک صف واحد مقابل ما قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: آغاز و پایان جنگ تحمیلی در کرمانشاه بود و مردم این استان نقش بسزایی در ایستادگی و مقاومت در دفاع مقدس دارند.

امیری‌مقدم گفت: موفقیت های رزمندگان به خصوص در عملیات مرصاد بر اساس خدا محوری بود و اگر این ارتباط نبود امروز موفقیت های نظام و کشور کمتر ظاهر می شد.

وی اظهار داشت: اگر امروز بحث بزن و دررو علیه کشور ما وجود ندارد به خاطر پایبندی به ولایت است چرا که فرمان مقام معظم رهبری برای همگان به عنوان یک فرمان مطاع است، عزت و اقتدار ما از ولایت و اجرا و عمل به فرامین فرمانده کل قوا شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، رزمندگان اسلام در عملیات غرورآفرین مرصاد سه روز در برابر منافقان مقاومت کردند و سرانجام در پنجم مرداد ۱۳۶۷ خورشیدی شکست سختی بر آنان وارد ساختند که نزدیک به یک هزار و ۵۲۳ تن از افراد آنها را کشته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن زخمی شدند و ۳۰۵ تن هم به اسارت درآمدند.

همچنین از تجهیزات جنگی این گروهک بیش از ۱۲۰ دستگاه تانک، ۴۰۰ دستگاه نفربر، ۹۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۸۰ میلی‌متری، ۱۵۰ قبضه خمپاره ‌انداز ۶۰ میلی‌متری و ۳۰ قبضه توپ ۱۰۶ میلی‌متری از میان رفت.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.