سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112582|09:22 - 1401/05/04
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب:

مرز سومار اربعین امسال برای تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی بازگشایی می‌شود

مرز سومار اربعین امسال برای تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی بازگشایی می‌شود
فرماندار گیلانغرب گفت: در راستای تصمیمات به عمل آمده، مرز سومار جهت تردد موکب‌داران و عوامل خدماتی که به زائران اربعین حسینی (ع) خدمات‌رسانی می‌کنند و باید در داخل عراق مستقر شوند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش مطلع الفجر ، مهندس وحید محمدی  در گفت و گو یی افزود: تمام موکب‌داران و عوامل خدماتی که کار خدمات دهی به زائرانی که از مرزهای مهران و خسروی به عراق ورود می‌کنند از مرز سومار تردد خواهند کرد تا خدمات رسانی به بهترین شکل ممکن و بدون وقفه صورت گیرد.

وی اظهار داشت: تردد زوار از مرزهای شلمچه، خسروی، مهران و چذابه امکان پذیر خواهد بود و زائران حتما از این مرزها به عراق تردد کنند.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: زائران نمی توانند از مرز سومار به عراق تردد کنند و تنها موکب داران برابر هماهنگی‌های به عمل آمده با دولت عراق در مراسم اربعین از مرز سومار مجاز به تردد هستند.

محمدی ادامه داد: زائرین اربعین حتما مرزهای شلمچه، خسروی، مهران و چذابه را جهت عزیمت انتخاب نمایند اما در صورت ایجاد ازدحام در مرزهای چهارگانه اعلام شده به هنگام برگشت زوار آمادگی برای تسهیل در امر برگشت از طریق مرز سومار در صورت تصمیم مسوولان ذیربط  وجود دارد.

وی اظهار داشت: امید است سال آینده مرز سومار نیز به عنوان یکی از مرزهای تردد زوار اربعین لحاظ شود و باتوجه به رسمی شدن آن و تکمیل زیرساخت های اساسی که در حال انجام است این مهم محقق خواهد شد.

بخش سومار  دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.

بازارچه سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است که در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.