سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112576|11:17 - 1401/04/30
نسخه چاپی

استاندار کرمانشاه:

دولت برای رفع بیکاری در استان برنامه دارد

دولت برای رفع بیکاری در استان برنامه دارد
ستاندار کرمانشاه گفت: شخص رییس جمهور برای رفع بیکاری در استان دستوراتی صادر کرده و دولت هم برای این موضوع برنامه دارد.

به گزارش مطلع الفجر ،«بهمن امیری‌مقدم» چهارشنبه شب در جمع کرمانشاهیان مقیم مرکز در مسجد الزهرا(س) تهران در سخنانی با تبریک عید سعید غدیرخم عید ولایت و امامت به سفر رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان اشاره کرد و افزود: دولت ۳۳ هزار میلیارد تومان منابع برای کرمانشاه شامل ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی، سه هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی و ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای فضای آموزشی اختصاص داده است که امیدواریم در بازه زمانی مشخص با بهره برداری از آنها علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، توسعه استان هموار شود.

وی توضیح داد: برای مصوبات سفر حداقل سه ماه کارکارشناسی در لایه های مختلف مدیران استانی و کشوری انجام شد و هرآنچه می خواستیم دولت همراهی کرد و بحمدالله تصویب شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر معرفی خوب استان برای جذب سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، گفت: هرکس کرمانشاه را بد معرفی کند دلسوز نیست و بیان کج سلیقه مسائل و مشکلات استان و تکرار مستمر و مکرر آن ملال آور و سبب فراری دادن سرمایه گذاران و فعالان بخش های مختلف از جمله فعالان اقتصادی است.

امیری مقدم با اشاره به دستورات اکید ریاست جمهوری در زمان انتصابش و همچنین در سفر استانی به کرمانشاه گفت: هم دستور ریاست جمهوری هم اولویت برنامه های بنده اشتغال و رفع معضل بیکاری است و هر مدیری در این حوزه کم کاری کند علاوه بر اینکه به مردم جفا کرده، در استان جایی ندارد و نمونه های برخورد با چنین افرادی را در استان شاهد بودید. اما همه برای حصول به این نتیجه باید دست به دست هم داده و همدل شویم و اجازه ندهیم کسی پشت سر استان کرمانشاه و مردم آن بد بگوید و بد عمل کند.

وی افزود: من اشک های آن جوان بیکار در حضور رئیس جمهور برای شغل خودش و هم سن و سالانش را از یاد نمی برم و در برابر وی و همه جوانان شهر و دیارم مسئول هستم و در این راه شبانه روز وظیفه خدمت بی منت داریم و هیچ چیز برایم جز رضایت خدا و خدمت به مردم مهم نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به تداوم این جلسات با گروه ها و افراد موثر دیگر کرمانشاهی در تهران و سایر نقاط کشور گفت: چاره ای جز کار جهادی و شبانه روزی نداریم و انشاء الله با حمایت و همراهی شما و چهره ها و شخصیت های مختلف دیگر کرمانشاه اعم از اینکه در استان باشند یاد در تهران و استان های دیگر، مسیر توسعه و رشد استان را هموار خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنانش گفت: همه ما مکلفیم امروز که فرصت خدمتگذاری در هرسنگری داریم با اخوت، برادری، همدلی وهم افزایی در جهت رشد و پیشرفت بخش های مختلف از جمله شهر و دیار خود بکوشیم و از کوچترین فرصت برای خدمت به مردم وفادار، مومن و انقلابی کرمانشاه استفاده کنیم.

امیری مقدم تاکید کرد: مردم کرمانشاه مردمی بزرگ، با روحیه قهرمانی، منش پهلوانی، شجاعت، مقاوم و محب اهل بیت علیه السلام به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هستند که همواره در تاریخ زبانزد مردم بوده و هستند اما متاسفانه در طول سالیان متمادی به این ظرفیت ها و توانمندی ها توجه جدی و کافی نشده و امروز در بخش های مختلف دچار مشکلات اساسی و جدی هستیم اما این مشکلات حل شدنی است و با کار جهادی و هوشمندانه و همدلی قابل حل هستند.

وی افزود: کرمانشاه امروز در برخی حوزه ها زخم و جراحت برداشته و اما مشکل لاینحل ندارد بلکه نیازمند دلسوزی، همدلی و البته کارشبانه روزی و لاینقطع است و گام اول و مهم و اساسی این است که کرمانشاه را بد معرفی نکنیم. در همه جای کشور مشکلات، معضلات اجتماعی و مسائل وجود دارد اما گفتن مدام آن کاری از پیش نمی برد بلکه باید برای آن چاره اندیشی کرد و به فکر حل کردن آن بود و الا مدام از گرفتاری و مصیبت و معضل سخن بگویم و درد دل کنیم هم روحیه مان آسیب می بیند هم درد درمان نمی شود.

در این مراسم جمعی از کرمانشاهیان مقیم مرکز نیز در گفت و گو با استاندار راه های کمک به توسعه استان را بررسی و بر همکاری و همراهی با مدیریت ارشد استان تاکید کردند و مقرر شد این نشست طی ماه های آتی با گروه ها و شخصیت ها و چهره های دیگر استمرار یابد./