سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112574|13:12 - 1401/04/28
نسخه چاپی

پوشش طرح اجتماعی مانابرای نوجوانان گیلانغربی+ تصویر

پوشش طرح اجتماعی مانابرای  نوجوانان گیلانغربی+ تصویر
رییس اداره بهزیستی گیلانغرب از اجرای طرح مانا در این شهرستان و زیرپوشش قرار گرفتن نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ساله خبر داد.

به گزارش مطلع الفجر ،بهزاد شیرزادی  در حاشیه بازدید فرماندار و جمعی از مسوولان گیلانغرب از کارگاه های آموزشی طرح مانا، افزود: طرح مانا از طرح های پیشگیری سازمان بهزیستی است که از طریق مشارکت اجتماعی نوجوانان در جهت شناسایی، کاهش و برطرف نمودن آسیب ها و مشکلات آن ها توسط خودشان انجام می شود.

وی اظهار داشت: طرح مانا توسط معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه عملیاتی شده و تلاش می شود تا با انتخاب هوشمندانه این گروه سنیِ حساس و اجرای کارگاه‌های علمی، نوجوانان را با مشارکت‌های اجتماعی و پرسشگری و تصمیم‌گیریِ منطقی آشنا نماید.

رییس اداره بهزیستی گیلانغرب در ادامه گفت: در این طرح، تسهیل گران آموزش دیده‌ برنامه، در مدت ۱۳ جلسه مشارکتی، نوجوانان سنین ۱۳ تا ۱۸سال را با چگونگی مشارکت و آموزش مطالبه‌گری اجتماعی و بررسی مهم ترین چالش‌های پیش‌روی آن ها در شهرستان از طریق مباحث گروهی آشنا می‌کنند و جلسات پایانی و حمایت‌یابی نیز با حضور مسوولان و درخواست این نوجوانان برگزار می‌شود.

شیرزادی در ادامه ضمن تشریح اهداف سازمان بهزیستی از طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران، آموزش نوجوانان در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و مطالبه‌گری و تلاش در راستای مشارکت در بهبود مسایل اجتماعی به نوجوانان را از اهم اهداف این طرح دانست و از ادارات متولی و مرتبط با مسایل آسیب‌های اجتماعی درخواست همکاری و ارائه راهکارهای متناسب با شهرستان جهت اثربخش نمودن برنامه‌های اجتماعی نمود.
 

وی اظهار داشت: بهزیستی گیلانغرب یک هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش دارد که شامل افراد دارای معلولیت، زنان بی‌سرپرست و ایتام هستند که فعالیت‌های خود را در حوزه های توانبخشی، حمایتی، پیشگیری، اشتغال و مسکن به جامعه هدف ارایه می دهند.

وی اضافه کرد: بهزیستی شهرستان گیلانغرب با ۶ مرکز غیر دولتی تحت نظارت خدمات تخصصی متعددی را به مددجویان و جامعه هدف ارایه می‌کند.

شیرزادی گفت: در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی از سال ۱۳۹۶، خدمات تخصصی توسط مرکز اورژانس اجتماعی۱۲۳ به جامعه و افراد در معرض آسیب ارایه می‌ شود ضمن اینکه خدماتی نظیر کودک آزاری، همسرآزاری، خشونت خانگی، خودکشی و افکارخودکشی نیز از طریق تلفن ۱۲۳ توسط مردم اطلاع داده می‌شود و بررسی تا حصول نتیجه ادامه دارد.

رییس بهزیستی گیلانغرب بیان کرد: در بخش اشتغال، مسکن، مناسب، سازی اماکن و معابر عمومی، توانبخشی مبتنی بر جامعه و حوزه پیشگیری از اعتیاد و معلولیت‌ها، برنامه‌های متنوع و کارگاه های اثربخشی در طول سال توسط کارشناسان و روانشناسان اداره بهزیستی شهرستانگیلانغرب  برگزار می شود.