سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112572|11:55 - 1401/05/15
نسخه چاپی

کانکس اندوه؛

کانکس شکسته ای که تمام دارایی پیرمردبیمار حاشیه نشین بود+ تصاویر

کانکس شکسته ای که تمام دارایی پیرمردبیمار حاشیه نشین بود+ تصاویر
افرادی که در گوشه و کنار شهر در اثر فقر و نداری رها می شوند در معرض بیشترین آسیب قرار می گیرند.

به گزارش مطلع الفجر ،*مجتبی جنگلی نیا ؛خبرنگار مطلع الفجر /شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ؛صبح امروز بود که در خبری ناگهانی  دیدار از وضعیت  یک پیرمرد  بیمار که در حاشیه شهر و دور از چشمان مردم  در کانکسی شکسته  در وضعیتی بغرنج و آزار دهنده بدون آب و غذا  زندگی   میکند! به رسانه واصل شد .

در پیگیری این خبر از همان لحظه های اولیه  مهندس محمدی فرماندار دلسوز و مردمی گیلانغرب  نیز در جریان ماجرا قرار داشتند .
 

  فرماندار شخصا  دلسوزانه وضعیت این شخص را پیگیری کرد در همان لحظه مدام با بهزیستی  و کمیته امداد  در تماس بود  و در لحظه ای که  ما به درب کانکش رسیدیم  در میان بهت و  تاسف ما  پیرمردی تنها  با زخمهای بزرگ  بر گونه اش که  دل هر انسانی را به درد می آورد مواجه شدیم ..
 

پیرمردی تنها   و بی کش   که نابینا شده بود  و حتی  توان بلند شدن از جایش را نداشت .

در نگاهی دور تر  متوجه شدم   فرماندار بی اختیار اشکایش جاری شد. بعد از بوسیدن سر پیرمرد  و سلام احوال پرسی  فرماندار با ارگانهای متولی تماس گرفت و شخصا پیرمرد را سوار  خورو  بهزیستی کرد .

نکته  قابل  تامل این ماجرا وجود چنین  افزاد بیپناه و بیماری است که در پستو و لایه های  شهر  در مشقت و دردمندی روزگار میگذرانند  و دور از چشم هر مسئولی  با درد میسازند و میسوزند .

اما نکته ارزشمند و قابل تحسین این گزارش و پیگیری  این بود که فرماندار گیلانغرب  در همان لحظه که خبر وجود چنین شخصی با این وضعیت در  حاشیه شهر به گوشش رسید  علی رغم اینکه  مهمانهایی از مدیران کل استانی در دفتر فرمانداری  منتظر ایشان بودند ترجیح دادن در معیت رسانه مطلع  الفجر وضعیت  این  شخص را ساماندهی کنند  که  حقا  کار پسندیده و ارزشمندی است  که امید داریم این روحیه  خدمتتبلور پیدا کند  به حق   اینکه روایت می شود مسئولی  از جنس مردم  یعنی اینکه درد مرد را درک کنی و همسو و مقدم را مردم باشند
  امروزه با توجه به صعود امار فزاینده جمعیت پیر و میان سال جامعه ضرورت دارد تا ضمن اینکه دولت برنامه های مدونی را برای این قشر مسن   و کهنسال جامعه  تدوین کند ، نهادهای حمایتی نیز  کهنسالانی که با بیماری و بی بضاعتی روزگار سپری میکنند را مورد حمایت قرار دهد .
  شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  با دو بخش مرکزی و گواور  دارای جمعیتی بالغ بر 65 هزار نفر است و این شهرستان در زمره بیکار ترین شهرستانهای استان بحساب می آید .
*خبرنگار رسانه مطلع الفجر