سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112569|13:36 - 1401/04/27
نسخه چاپی

برای چندیمین سال متوالی؛

بازسازی واقعه غدیر خم در گیلانغرب+ تصاویر

بازسازی واقعه غدیر خم در گیلانغرب+ تصاویر
- همزمان با فرارسيدن 18 ذي الحجه، واقعه غديرخم با شركت مردم مومن و متدين گيلانغرب بازسازي شد.

به گزارش مطلع الفجر ،بازسازي واقعه غديرخم با شركت گسترده مردم در روبروی بیمارستان الزهرا  شهرستان گيلانغرب برگزار شد و جلوه هاي زيبايي از ارادت و دلدادگي به امام علي و اهل بيت (ع) به نمايش گذاشته شد. 
*/ امام جمعه شهرستان گیلانغرب در مراسم بازسازي واقعه غديرخم در سخناني با تبريك اين عيد بزرگ به تمام مومنان راستين امامت و ولايت ، روز عيدغدير را روز بيعت مومنان با امامان و روز تجديد بيعت با وجود مبارك امام عصر (عج) توصيف كرد. 

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار كرد: حركت پيامبر(ص) در روز غدير در معرفي امام علي (ع) به جانشيني خود و امامت امت، علاوه بر اجراي فرمان الهي و اهميت ديني آن، حركت سياسي تاثيرگذاري نيز بود. 
وي بيان كرد: غدير به طرز تفكر باطل و غلط جدايي دين از سياست پايان داد و پيامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) با انتخاب و معرفي امام علي (ع) خط بطلاني بر اين تفكر كشيد. 
 حجت الاسلام فاطمی نسب  همیچنین از برگزاری  سفره امیر المومنین  در میدان توحید گیلانغرب به تعداد 4000 نفر خبر  داد .
دکتر نجفی فرمانده سپاه شهرستان  نیز ضمن گرامی داشت  دهه ولایت و امات و تبریک عید غدیر گفت :روایت های تاریخی مسلم و مستند اسلام  و واقعه غدیر خم در دنیای پیچیده  امروز در قالب نمادهای  ملموس  و هنرهای نمایشی میتوانند در انتقال مفاهیم و ماهیتهای ناب ارزشی اسلامی تاثیر بیشتر داشته باشند .
 

  این مسئول با ابراز اینکه در شهرستان گیلانغرب بازسازی واقعه غدیر  به شکل با شکوهی اجرا شدتصریح کرد : امروز حضور پر رنگ مردم ولایی و مومن شهرستان نمایی زیبا تر به این آیین  بزرگ بخشیدو جا دارد  از همه دست اندر کاران مراسم از جمله گروههای نمایشی و هنری  و حضور پر رنگ مردم عزیز قدردانی کنم .

فرمانده سپاه گیلان غرب ابراز  داشت :افتخار داشتیم برای چهارمین سال متوالی با حضور و همکاری همه مردم عزیز این واقعه را بازسازی کنیم و ان شاءالله که توانسته باشیم رسالت خود در مسیر انتقال مفاهیم این واقعه بزرگ  به شایستگی ادا کرده باشیم .
*مجتبی جنگلی نیا