سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112547|15:18 - 1401/04/12
نسخه چاپی

استاندار:

مدیران با تمام توان برای بهبود وضعیت کرمانشاه تلاش کنند

مدیران با تمام توان برای بهبود وضعیت کرمانشاه تلاش کنند
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌های شهر کرمانشاه کم نیست بر بکارگیری توان مدیران استان برای بهبود وضعیت کرمانشاه در بخش‌های مختلف تاکید کرد.

به گزارش مطلع الفجر ،«بهمن امیری مقدم» روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید و فرماندار پیشین کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه، افزود: مدیرانی که سمت های مسوولیتی را برعهده می‌گیرند باید امانت دار مردم باشند و خود را مدیون‌ خون شهدا بدانند.

وی اظهار داشت: اگر هر کسی امروز در سمت های مدیریتی کشور کوتاهی کند باید حتما پاسخگوی مردم و خون شهدا باشد و مدیران باید هر آنچه در توان دارند برای خدمت به مردم به کار بگیرند و برای خدمت شب و روز نشناسند.  

استاندار کرمانشاه با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با فضای مجازی گفت: مدیران باید به مردم امید بدهند، ایجاد نا امیدی در جامعه بازی در زمین دشمن است.  

امیری مقدم با تاکید بر اینکه ایستادگی برای ایران اقتدار آفرین است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود چهل سال تحریم همچنان سرپا ایستاده است.  

وی با بیان اینکه مردم ما که برای اقتدار کشور ایستادگی و سختی ها را تحمل می کنند لایق بهترین ها و خدمت شبانه روزی هستند، تاکید کرد: کرمانشاه، استانی ارزشمند است که باید همچون نگینی در غرب کشور بدرخشد این استان که باید شاهراه اقتصادی غرب کشور باشد جایگاه مطلوبی در اقتصاد ندارد.  

امیری مقدم با بیان اینکه مردم کرمانشاه با توجه به ظرفیت های عظیم این استان باید حتما مطالبه گر باشند، گفت: بیکاری در دیگر استان های کشور معضل است اما در کرمانشاه به آن به عنوان مشکل نگاه نمی شود.  

وی تصریح کرد: باید تنبلی را در کرمانشاه ریشه کن کنیم، نباید روحیه تنبلی در کرمانشاه در سطوح مختلف ریشه دار شود.

طرح های خوبی در استان در دست اجرا است

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به پنج ماه فعالیت خود در استان کرمانشاه گفت: در این مدت توانستیم بخشی از جاده کرمانشاه به کامیاران را تکمیل کنیم تا میزان خسارت های جاده ای کاهش پیدا کند.  

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه سند نفت و گاز کرمانشاه پیش از این خاک می خورد و دنبال نمی شد، گفت: در ماه های گذشته پروژه پالایشگاه آناهیتا مدت ها بود خاک می خورد را دنبال کردیم و پروژه پتروشیمی روانسر نیز تامین اعتبار شد.  

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه پتروشیمی کنگاور در مرحله انتخاب پیمانکار است و برنامه ریزی ها برای ایجاد صنایع پایین دستی پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب در حال تکمیل است.  

امیری مقدم عنوان کرد: پروژه تامین آب شهر کرمانشاه در دستور کار است، مشکل آب در قسمت های شمالی شهر برطرف شده است و در بخش های جنوبی نیز برطرف خواهد شد.  

تکمیل سامانه گرمسیری و سردسیری پیگیری می شود

وی تصریح کرد: تکمیل سامانه های گرمسیری و سردسیری را دنبال خواهیم کرد و اعتبارات لازم را برای تکمیل آن ها و در نهایت توسعه استان تامین خواهیم کرد.  

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: پروژه های خوبی برای سفر رییس جمهوری به کرمانشاه در نظر گرفته ایم که پس از سفر اعلام خواهند شد.

امیری مقدم از سرپرست جدید فرماندار کرمانشاه خواست که مسایلی همچون برطرف‌کردن معضل ترافیک، حل مشکل آب و زیبا سازی فضای شهری را در دستور کار خود قرار دهد.  

در این مراسم  «ابراهیم رحیمی زنگنه» به عنوان سرپرست جدید فرمانداری کرمانشاه معرفی و از زحمات «فضل الله رنجبر» فرماندار پیشین تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، «فضل الله رنجبر» از آذرماه سال ۹۲ به عنوان سرپرست فرمانداری کرمانشاه و از هشتم تیر ماه سال ۱۳۹۳ به عنوان فرماندار کرمانشاه منصوب شد و به مدت هشت سال هدایت این شهرستان را برعهده داشت.

«ابراهیم رحیمی زنگنه» نیز بین سال های ۹۲ تا ۹۵ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه فعالیت کرد و سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه را نیز در کارنامه خود دارد.  

در شهرستان کرمانشاه متشکل از پنج بخش کوزران، ماهیدشت، مرکزی، میان دربند و سرفیروز آباد با جمعیت حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زندگی می کنند.  

بیش از نیمی از جمعیت ۲ و نیم میلیون نفری استان کرمانشاه در شهر کرمانشاه ساکن هستند و یکی از محروم ترین بخش های روستایی کشور تحت عنوان سرفیروز آباد با جمعیت بیش از هزار نفر در این شهرستان قرار دارد.