سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112546|11:58 - 1401/04/12
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب:

برنامه‌های مطلوبی برای پذیرایی از زائران اربعین در گیلانغرب برنامه‌ریزی شده است

برنامه‌های مطلوبی برای پذیرایی از زائران اربعین در گیلانغرب برنامه‌ریزی شده است
امام جمعه گیلانغرب، رویداد بزرگ و گردهمایی اربعین را تجلی رفاقت مومنان و تمرین بسیار زیبایی برای ظهور دانست.

به گزارش مطلع الفجر ،امام جمعه گیلانغرب، رویداد بزرگ و گردهمایی اربعین را تجلی رفاقت مومنان و تمرین بسیار زیبایی برای ظهور دانست و گفت: بسترسازی پذیرایی از زائران اربعین هم اکنون در سطح شهرستان در حال انجام و برنامه‌ای مناسب و مطلوبی در این خصوص در دست اقدام است.

حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب  در گفت و گویی افزود: استان کرمانشاه و همچنین شهرستان گیلانغرب از دیرباز میزبان اربعین بوده است و براساس مستندات در زمان های قبل بزرگان ایل  خوشنام کلهر سیاه چادر هایی را در همین مناطق دایر می‌کردند و پذیرای زوار اربعین بوده اند.

وی میزبانی زائران اربعین را یکی از افتخارات بزرگ گیلانغرب بیان کرد و اظهار داشت: این یکی از برکات است که ما می توانیم آن را احیا کنیم، مردم تشنه محبت بدون چشم‌داشت هستند و اربعین خواستگاه این محبت است.
 

امام جمعه گیلانغرب گفت: ایجاد یک موکب بزرگ در شهرستان به نام شهدای ایل کلهر از جمله برنامه های در دست اقدام است و باید از تمام ظرفیت های طوایف شهرستان در این خصوص استفاده شود.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به اینکه راه اندازی مرز سومار در کنار مرز خسروی می تواند نقش استان کرمانشاه را به لحاظ ظرفیت خوب آن در این زمینه پررنگ تر نموده و موجب تحول و توسعه استان کرمانشاه شود بر لزوم همراهی و تلاش هرچه بیشتر مسوولان و مجمع نمایندگان در جهت تامین زیرساخت های مرز سومار تاکید کرد.

وی اضافه کرد: گردهمایی کمیته های مردمی ستاد اربعین و عتبات عالیات و فعالان فرهنگی نیز شکل گرفته و طی روزهای آینده شرح وظایف کمیته ها و برنامه های ستاد در شهرستان تبیین خواهد شد.