سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112536|11:50 - 1401/04/01
نسخه چاپی

رییس دادگستری گیلانغرب خبرداد؛

تسریع در روند دادرسی با مختومه کردن 8373 فقره پرونده واصله / افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازش در گیلانغرب

تسریع در روند دادرسی با مختومه کردن 8373  فقره پرونده  واصله / افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازش در گیلانغرب
ریییس دادگستری شهرستان گیلانغرب گفت : ماحصل استفاده از ظرفیت ریش سفیدان ،معتمدین و اعضای محترم شورای حل اختلاف افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازش در شهرستان بود.

به گزارش مطلع الفجر ،رییس دادگستری گیلانغرب در آستانه هفته قوه قضاییه با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد آیت الله شهید بهشتی و یارانش، و اشاره به افزایش آمار پرونده های سازشی گفت: طی یک سال اخیر یعنی از خرداد 1400 تا  خرداد ماه 1401 تعداد 8345 فقره پرونده  به دستگاه قضایی وارد شده که با احتساب پرونه های  سنوات قبل  علی رغم کمبود نیروی انسانی در برخی شعب  با تلاش  مضاعف همکاران   تعداد 8373 فقره پرونه  رسیدگی ومختومه شده است .

حاج نورالدین صفری  تصریح کرد :بیشترین پرونده های ورودی دستگاه قضادر گیلانغرب   در حوزه کیفیری با موضوعیت  توهین ،تهدید و ضرب و جرح و در حوزه حقوقی نیز  پرونده ها در  موضوع  دعاوی مطالبه وجه  ، ملکی  و خانوادگی بوده اند که در کمترین زمان ممکن  توسط دستگاه قضایی و مجموعه شورای حل اختلاف  بررسی شده اند.
*عملکرد رضایت بخش قضایی  با ۸۳۷۳ پرونده مختومه طی یک سال

وی  ضمن تغییر تقدیر از تلاش مجموعه همکاران دستگاه قضایی در این شهرستان ابراز داشت: همزمان با هفته قوه قضاییه  مراسمات متنوعی از جمله عطر افشانی مزار مطهر شهدا  و تجدید  میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدای عزیز، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با امام جمعه معزز شهرستان برگزار می‌شود.
صفری گفت: دیدار از واحدهای صنعتی و تولیدی رسیدگی به مشکلات آنها و همچنین برگزاری میز خدمت در راستای پاسخ به مطالبات و مشکلات مردم و بازدید از زندانیان مرکز کرمانشاه و بررسی مشکلات زندانیان و تجلیل از تلاش همکاران نمونه در دادگستری از اهم برنامه هایی است که در هفته قوه قضاییه در گیلانغرب اجرا خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان گیلانغرب یاد آور شد: طی یک سال اخیر از خرداد ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری ۸۳۴۵ فقره پرونده به حوزه قضایی گیلانغرب وارد شده است که با احتساب پرونده‌های مانده از  سنوات قبل ۸۳۷۳ پرونده مختومه شده است.

وی افزود: به لحاظ اهمیت پیگیری پرونده های کیفری بیشترین موضوعیت پرونده های این حوزه مرتبط با توهین تهدید ضرب و جشن و در حوزه حقوقی نیز پرونده های مطالبه و دعاوی ملکی و دعاوی خانوادگی تشکیل دادند که علی رغم کمبود نیرو  کادر قضایی در مجموعه  در کمترین زمان، رسیدگی پروند ها انجام شده است.

*افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازش در شهرستان
صفری به  حوزه ابلاغ الکترونیکی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ابلاغ الکترونیکی حوزه قضایی گیلانغرب در اکثر ماه های سال در رتبه های برتر استانی قرار داشته و برخی شعب حوزه قضایی هم در آمار و عملکرد ماهانه جزو حوزه های برتر استانی هستندمضافاً در بخش صلح و سازش نیز از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان ،معتمدین و اعضای محترم شورای حل اختلاف استفاده شده که ماحصل آن افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازش در شهرستان از که جای تقدیر از عملکرد و تلاش های شبانه روزی اعضای محترم شورای حل اختلاف دارد.

موضوع آماری زندانیان جرایم کیفری نیز بحث دیگری بود که رئیس دستگاه قضایی شهرستان گیلانغرب به آن اشاره کرده وخاطر نشان کرد: راجع به کاهش جمعیت کیفری زندانیان و استفاده از مجازات های جایگزین حبس اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده و علی رغم فاصله زیاد گیلانغرب با مرکز استان ،همکاران قضایی ملاقات های متعددی با زندانیان مرکز استان داشته و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته اند.

*برگزاری مراسم گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد
 این مقام قضالیی  به بحث گلریزان و زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد وتصریح کرد: در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی هم در شهرستان مراسم گلریزان با حضور امام جمعه محترم در مسجد جامع این شهرستان و مسئولان و خیرین انجام شد که به حمدالله کمک شایسته از سوی خیرین به عمل آمد و مشکلات برخی زندانیان با جرایم غیر عمدی مرتفع گردید.

موضوع پایانی که  صفری به آن اشاره کردبحث شرح عملکرد و تاثیرگذاری خدمات ارزنده شورای حل اختلاف گیلانغرب بود که با ارایه گزارشی از  عملکرد اعضای شورای حل اختلاف نیز تقدیر نمود.