سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112516|14:19 - 1401/03/22
نسخه چاپی

دکتر حیدری:

نماینده مجلس: مردم غرب کرمانشاه دغدغه معیشت و اشتغال دارند

نماینده مجلس: مردم غرب کرمانشاه دغدغه معیشت و اشتغال دارند
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منطقه غرب استان دغدغه معیشت و اشتغال دارند.

به گزارش مطلع الفجر ،نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منطقه غرب استان دغدغه معیشت و اشتغال دارند و از مدیران استانی می‌خواهیم در رفع مشکلات و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغالزا به مردم کمک کنند.

شهریار حیدری در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان سرپل‌ذهاب در فرمانداری، افزود: پیگیر وام‌های زلزله‌زدگان  استان کرمانشاه در ۲ بخش اشتغال و بازسازی واحدها در وزارت خانه های مربوطه به منظور حمایت از مردم هستیم ضمن اینکه مساله ضمانت تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات خُرد در ستاد وزارت خانه های مربوطه نیز پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با قدردانی از بازدیدهای میدانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه و مدیرکل کمیته امداد امام (ره) به خاطر حضور میدانی به منظور بررسی مشکلات مردم سرپل ذهاب از قول مساعد برای پیگیری امهال تسهیلات ویژه مناطق زلزله زده استان و همچنین رفع مشکل اخذ ضمانت تسهیلات اشتغالزا در حوزه مشاغل خانگی و بند ب تبصره ۱۶ ویژه دستگاه های حمایتی کمیته امداد (ع) و بهزیستی خبر داد.

امسال تاکنون بیش از چهار هزار فرصت شغلی محقق شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: براساس سند توسعه اشتغال استان کرمانشاه ۴۶ هزار و ۸۲ فرصت شغلی برای استان در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده و تاکنون چهار هزار و ۷۷۸ فرصت شغلی به میزان ۱۱ درصد آن محقق شده است.

«مختار احمدی» افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۱۷ فرصت شغلی برای شهرستان سرپل ذهاب پیش بینی شده که بر اساس داده های آماری سامانه رصد تاکنون ۳۲۰ فرصت شغلی به میزان ۱۶ درصد محقق شده است.

وی اظهار داشت: سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد اشتغال پایدار و افزایش سرانه بیمه تامین اجتماعی از طریق ایجاد فرصت های شغلی جدید است و با حضور در کارگروه های شهرستانی این موضوع را پیگیری می کنیم.

در این جلسه بحث و تبادل نظر در خصوص جذب حداکثری تسهیلات اشتغالزا توسط روسای ادارات و بانک های عامل  صورت گرفت و در حضور نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تعدادی از سرمایه گذاران درخواست و مشکلات و حوزه ایجاد اشتغال را طرح و در این خصوص بررسی های لازم انجام شد.

در پایان این نشست با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و روسای ادارات شهرستانی در ملاقات عمومی و میز خدمت، مشکلات و مسایل مراجعه کنندگان مردمی بررسی و پاسخ لازم ارایه شد.