سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112510|10:58 - 1401/03/15
نسخه چاپی

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب:

بیش از ۲۴۰تن محصول کلزا از مزارع گیلانغرب برداشت شد

بیش از ۲۴۰تن محصول کلزا از مزارع گیلانغرب برداشت شد
رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: ۲۴۰ تن محصول کلزا از سطح ۱۵۴ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول در این شهرستان برداشت شد.

به گزارش مطلع الفجر ،سعید حیدرپور در گفت و گو یی افزود: محصول برداشت شده امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ تن افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: ۲۴ هزار هکتار مزارع گرمسیری این شهرستان زیر کشت گندم رفته که از این میزان ۱۱ هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم است.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: تاکنون چهار هزار و  ۵۰۰ تن گندم دوروم و ۲ هزار تن گندم معمولی از طریق چهار مرکز خرید در این شهرستان در مناطق گرمسیری برداشت و خریداری شده است.

حیدرپور ادامه داد: به منظور تسریع در روند برداشت تعداد دستگاه های کمباین در شهرستان به ۱۲۰ دستگاه افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود برداشت گندم در مناطق گرمسیری تا ۱۰ روز آینده به پایان برسد و برداشت در مناطق سردسیر آغاز شود.

وی اظهار داشت: از مجموع ۳۳ هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیرکشت گندم در شهرستان گیلانغرب، ۲۴ هزار هکتار آن در مناطق گرمسیر و مابقی در مناطق سردسیر قرار دارد که پیش بینی می شود ۳۵ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت شود.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.