سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112496|16:07 - 1401/03/06
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

نمایندگان بجای چانه‌زنی برای انتصاب اطرافیان و هم‌طیفان، مشکلات استان را حل کنند

نمایندگان بجای چانه‌زنی برای انتصاب اطرافیان و هم‌طیفان، مشکلات استان را حل کنند
امام جمعه گیلانغرب با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، تصریح کرد: نمایندگان و برخی مسئولان بجای چانه زنی برای انتصاب اطرافیان و هم طیفان خود، باید دست بدست هم بدهند که مشکلات استان را رفع کنند

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام مجتبی فاطمی نسب  اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات مدیران بارها تذکر داده اند.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب افزود: ضروری است با توجه به فضای سیاسی استان و فضای مشکلات بجا مانده از دورانهای قبل خصوصاً دولت قبلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان برای حل مشکلات با همفکری کنار هم قرار بگیرند.

وی بیان کرد: نمایندگان باید بتوانند با استفاده از فضاها و ظرفیت هایی که در استان و کشور وجود دارد در مرحله اول برای مدیریت بخشهای مختلف و رفع کاستی ها تلاش دوچندانی داشته باشند.

نمایندگان با دخالت کردن در انتصاب مدیران باعث پایین آوردن شأن مدیریتی برخی مسئولان ارشد می شوند

حجت الاسلام فاطمی نسب خاطرنشان کرد: نمایندگان استان باید بدانند که با دخالت کردن در انتصاب مدیران باعث پایین آوردن شأن مدیریتی برخی مسئولان ارشد استان می شوند.

وی با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصاب مدیران، تصریح کرد: نمایندگان و برخی مسئولان بجای چانه زنی برای انتصاب اطرافیان و هم طیفان خود، باید دست بدست هم بدهند که مشکلات استان را رفع کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب عنوان کرد: متاسفانه در فضای استان مشاهده می شود شبکه سازی و چینش مدیران برای انتخابات آینده در حال شکل گیری است که البته ایام قبل هم وجود داشته است.

امام جمعه گیلانغرب گفت: همین دخالتهای اخیر، فشار آوردن به فرماندار و استاندار و حتی یقه گرفتن وزرا برای انتخاب فرد موردنظر و همچنین شکل گرفتن حلقه های ارتباطی برای وعده های مدیریتی یکی از مهمترین آسیب ها است.

وی عمل نکردن به وعده های انتخاباتی و وعده جابجایی مسئولین را از دیگر چالش ها و آسیب های استان بیان کرد.

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه موارد مذکور در آینده شفاف تر اعلام می شود، گفت: نماینده حوزه انتخابیه شهرستانهای استان نیز باید مشورت و کمک کنند تا افرادی که دارای صلاحیت و شایستگی هستند در رأس مدیریت قرار بگیرند.

مدیران جدید الانتصاب نباید در تنگنای فشار نمایندگان قرار بگیرند 

امام جمعه گیلانغرب افزود: مدیران جدید الانتصاب نباید در تنگنای فشار نمایندگان قرار بگیرند تا بتوانند مدیران لایق و شایسته ای در سطح شهرستانها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه مدیران کل می توانند از نظرات و پیشنهادات نمایندگان استفاده کنند، گفت: اما نباید تحت فشار آنها  افرادی را انتخاب کنند که نه تنها ظرفیت و توانایی ندارند بلکه لیاقت هم ندارند.

حلقه های مدیریتی محدود باید شکسته شود

امام جمعه گیلانغرب با تاکید بر اینکه باید از نیروهای جدید هم استفاده شود و یک سری حلقه های مدیریتی محدود باید شکسته شود، خاطرنشان کرد: بایستی به سمت نیروسازی، کادرسازی و مدیرسازی پیش برویم.

امام جمعه گیلانغرب گفت: در هر گوشه استان اگر ظرفیتی هست، نیرویی هست باید معرفی شود، ائمه جماعات نیز می توانند از ظرفیت منابع انسانی که در شهرستانها هستند آنها را معرفی کنند. البته نه به عنوان گزینه موردنظر بلکه به عنوان گزینه پیشنهادی.

 نمایندگانی که در هیات رئیسه مجلس حضور دارند انتظار می رود از منابع مالی و کشوری برای رفع مشکلات استان استفاده کنند

وی تصریح کرد: اکنون که برخی از نمایندگان استان در هیات رئیسه مجلس حضور دارند انتظار می رود از منابع مالی و کشوری برای رفع مشکلات استان استفاده کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب در پایان با تاکید بر تذکرات مقام معظم رهبری گفت: در حوزه مدیریتی توجهات کافی توسط استاندار و  فرمانداران در شهرستانها و هم نمایندگان باید لحاظ شود.