سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112446|09:52 - 1401/02/05
نسخه چاپی

تصویری

آیین شب زنده‌داری سومین شب قدر در گیلان غرب

آیین شب زنده‌داری سومین شب قدر در گیلان غرب
آیین شب زنده‌داری سومین شب قدر در گیلانغرب با حضور مومنان روزه‌دار و شب زنده‌دار شهرستان‌ برگزار شد.

به گزارش مطلع الفجر ،قدری دیگر از راه رسید، شب‌هایی طلایی برای رهایی از ناپاکی و آراستگی به پاکی، شب‌هایی که درگه رحمت الهی گشوده است و فاصله زمین تا آسمان اندک است و شب تجلی خلافت خلیفة الله است.

شب های قدر باید با ناله و تضرع و استغفار همراه باشد در این شب مهماندار ما خدای سبحان است همواره مهماندار به اکرام مهمان می پردازد که یک فرصت طلایی است و باید هم خواهان سال خوب به همراه آمرزش گناهان باشیم و هم از اشتباهات سال گذشته پشیمان شده و طلب استغفار کنیم.
 

این شب که وجودش بهانه ای برای آمرزش گناهان است، غنیمتی برای رهایی از معصیت و گناه است و همانطور که از کار خطا لذت برده ایم باید در زمان استغفار جسم را برای توبه کردن به زحمت انداخت.

در این شب دستان رحمت الهی باز باز است و تنها گوشه نظری، ضامنی می شود برای رهایی از ناپاکی و داشتن یک تقدیر سعادتمندانه...

اصل این است که انسان در این شب برای لحظاتی نیز شده از خواب غفلت بیدار شود و دلش را احیا کند و حیات ببخشد و اگر انسان بتواند با خود خلوتی کند و با عبادات و نماز و دعا عروجی حاصل کند و طهارتی کسب کند توانسته است در حد خود شب قدر را احیا کند.

طنین ناله های «الهی العفو» در مساجد، شهر گیلانغرب  با حضوور مردم مومن و روزه دار گیلانغرب   از جاذبه های معنوی شب های قدر است، و مردم گیلانغرب نیز همپای  کرمانشاهیان نیز همانند دیگر نقاط کشور هر سال شب های قدر را به امید قدر شناختن منزلت و معرفت و آمرزش گناهان به صبح می رسانند.