سرویس: ویژهکد خبر: 112388|12:24 - 1400/12/25
نسخه چاپی

دکتر نجفی:

شهید پرما شهید تمدن ساز ما بود /شهيدي كه به كليد حل مشكلات مشهور بود+ تصاویر

شهید پرما شهید تمدن ساز  ما بود /شهيدي كه به كليد حل مشكلات مشهور بود+ تصاویر
یادواره سردار شهید علی اکرم پرماه در شهرستان گیلانغرب روستای کاسه کران برگزار شد .

به گزارش مطلع الفجر ، مراسم گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید علی اکرم پرما  در روستای کاسه کران با حضور  فرمانده سپاه ، مسئولان ادارات و نهادها  و یادگاران دوران دفاع مقدس و آحاد مردم عزیز منطقه  برگزار شد .
سخنرانان  این مراسم  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و شششهید پرما  خصوصیات بارز این شهید معزز را  برشمردند .
علي اكرم پرما' شهيدي كه بواسطه دلدادگي اش به خداي متعال و اخلاص در عمل، به كليد حل مشكلات مشهور بود كه همه كارها و اعمال و رفتارش براي رضاي خدا بود و براي حل مشكلات مردم راه حل عملي، منطقي و اجرايي پيدا مي كرد.

شهيد 'علي اكرم پرما' از جمله شهداي شاخص و كشوري شهرستان گيلانغرب است، او اول شهريور سال 1335 در روستاي كاسه كران از توابع دهستان چله بخش مركزي اين شهرستان در خانواده اي متدين ديده به جهان گشود. 

علي كرم از همان دوران كودكي با قرآن و نماز انس گرفت و در دوران تحصيل از شاگردان ممتاز مدرسه بود، در سال 1355 موفق به اخذ مدرك ديپلم در رشته طبيعي از يكي از دبيرستان هاي شهرستان قصرشيرين شد و در همان سال نيز براي گذراندن دوره مقدس سربازي به خدمت اعزام و تا سال 1357 در شهر اروميه مشغول خدمت وظيفه بود. 

پس از پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1358 بعنوان كارمند چند پيشه بصورت رسمي به عضويت بخشداري گيلانغرب در آمد، همزمان بصورت پاره وقت هم در جهاد سازندگي نيز بعنوان مسوول اجرايي طرح هاي عمراني و رفاهي روستاهاي شهرستان خدمت مي كرد ولي در ادامه به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد. 

او در كنار همرزمانش، نقش موثري در شكل گيري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان گيلانغرب داشت و در دفاع از شهر گيلانغرب در برابر ارتش متجاوز عراق در روز چهارم مهر سال 1359 نقش فعال و موثري داشت. 

زماني كه دشمن متجاوز در حال نزديك شدن به مدخل ورودي شهر بود نيروهاي نظامي و بسيجي بدستور شهيد 'علي كرم پرما' ستون متجاوزين را زير آماج آتش سلاح هاي خود گرفتند و اجازه ندادند دشمن به شهر نزديك شود. 

اين شهيد والامقام سرانجام در روز 24 اسفند سال 1359 در جبهه آوزين در حومه گيلانغرب به آرزوي ديرينه اش كه شهادت در راه خدا بود رسيد و به مقام رفيع شهادت نايل آمد. 

از خصوصيات بارز شهيد پرما، داشتن روحيه ساده زيستي، قناعت و توجه به مستمندان و مستضعفان بود اينك اهالي روستاي زادگاهش بر اين امر مهم صحه مي گذارند و به نيكي از او ياد مي كنند. 

اين شهيد حقوق ماهيانه خود را بين افراد بي بضاعت و فقير منطقه كه از قبل شناسايي كرده بود تقسيم مي كرد و حتي در كارهاي ساختماني و كشاورزي با همكاري ديگر دوستانش به ياري مردم مي شتافت.