سرویس: ویژهکد خبر: 112370|10:15 - 1400/12/07
نسخه چاپی

۱۰ هکتار اراضی کشاورزی گیلانغرب رفع تصرف شد

۱۰ هکتار اراضی کشاورزی گیلانغرب رفع تصرف شد
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۱۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی حاشیه این شهر به منظور حفظ کاربری اراضی در نتیجه سه مرحله اجرای قلع بنا و ساخت و سازهای غیر مجاز، رفع تصرف شد.

به گزارش مطلع الفجر ،سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۱۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی حاشیه این شهر به منظور حفظ کاربری اراضی در نتیجه سه مرحله اجرای قلع بنا و ساخت و سازهای غیر مجاز، رفع تصرف شد.

حشمت رضایی  در جلسه  اعضای  کمیسیون تخریب و قلع افزود: در  اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون قلع بناء های غیر مجاز ۱۸ مورد ساخت وساز غیر مجاز پس اخذ رای کمیسیون در شهرستان گیلانغرب تخریب و قلع بناء شد.

وی اظهار داشت: ساخت وسازهای غیر مجاز برای دولت و نظام هزینه ایجاد می نماید ونباید اجازه داده شود اراضی مستعد کشاورزی به فروش برسد که در این رابطه به عوامل سود جو هشدار می‌دهیم.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب خطاب به دستگاه های مرتبط  گفت: اگر ابتدای کار با قاطعیت برخورد شود، اینگونه شاهد اداه روند ساخت و ساز غیر مجاز نخواهیم بود از این رو دستگاه‌های مجری به هیچ عنوان اجازه این کار راندهند و به طور مستمر نظارت لازم را داشته باشند. رضایی ادامه داد: هم اکنون ۱۲ مورد دیگر ساخت و ساز غیرمجاز که احداث تمام آنها مربوط به سال‌های گذشته است، در مرحله بررسی و تعیین تکلیف قرار دارد.

او اضافه کرد:  اخطار جمع آوری به هفت مورداز ساخت و سازهای غیر مجاز ابلاغ شده و به زودی رای صادره برای این موارد نیز اجرایی خواهد شد.

وی از مردم خواست از خرید املاک فاقد مجوز خودداری نموده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی  استعلام نمایند تا مورد سوء استفاده افراد سودجو واقع نشوند.

رضایی همچنین از اختصاص سهمیه احداث یک هزار و ۹۷۰ واحد مسکن ملی برای شهرستان خبرداد که عملیات احداث ۸۰ واحد شروع شده است.

گیلانغرب با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه، ۴۱ هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی دارد و سالیانه بیش از ۹۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.