سرویس: ویژهکد خبر: 112358|10:16 - 1400/11/24
نسخه چاپی

روسیه:

داستان حمله روسیه به اوکراین از جانب آمریکا هماهنگ شده است

داستان حمله روسیه به اوکراین از جانب آمریکا هماهنگ شده است
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که داستان حمله قریب‌الوقوع روسیه به اوکراین که توسط بسیاری از رسانه ها منتشر می شود، از جانب ایالات متحده آمریکا هماهنگ شده است.

به گزارش مطلع الفجر ،زاخارووا در کانال یوتیوب «سولوویف لایو» گفت که هدف از هماهنگی هراس آمیز غرب مبنی بر حمله ادعایی روسیه به اوکراین در ۱۶ فوریه، تشدید اوضاع و اقدامات تحریک آمیز است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، این تحرکات از دو ماه پیش آغاز نشد، بلکه در بلندمدت برای درگیری اوکراین آماده شده و توسط ایالات متحده اداره می شود.

غرب، فدراسیون روسیه را به طرح های ادعایی برای تشدید اوضاع در اطراف اوکراین متهم می کند. مسکو بارها این موضوع را رد کرده و می‌گوید که همه این اظهارات بهانه‌ای برای قرار دادن تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه است. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر گفته بود، روسیه هیچ بهانه ای برای ایجاد درگیری در اطراف اوکراین ایجاد نمی کند.

لاوروف روز شنبه در گفت وگوی تلفنی با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که کارزار تبلیغاتی «تجاوز روسیه» به اوکراین اهداف تحریک آمیز را دنبال کرده و مقامات کی‌یف را به خرابکاری در توافقنامه های مینسک و تلاش های مضر برای حل "مشکل دونباس" با زور تشویق می کند../