سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112338|13:49 - 1400/11/16
نسخه چاپی

دکتر نجفی:

نگاه ملت‌های مظلوم جهان به انقلاب اسلامی است+ تصاویر

نگاه ملت‌های مظلوم جهان به انقلاب اسلامی است+ تصاویر
فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب گفت: امروز مردم مظلوم ملل جهان نگاهشان به انقلاب اسلامی ایران است زیرا تنها انقلابی است که با وجود همه توطئه‌ها و فتنه‌ها مبتلا به انحرافات نشده است.

به گزارش مطلع الفجر ،دکتر محمد جواد نجفی  در مجمع عالی بسیج در گیلانغرب با حضور امام جمعه ، فرماندار و مدیران کارگروههای مجمع  افزود: امروز اگر نوع نگاه سیاسی و حکومت های بسیاری از کشورها با ما نیست اما مادامی که حول محور ولایت فقیه باشیم هیچ گونه انحرافی رخ نخواهد داد زیرا که مسیر و فقط توسط ولی فقیه به خوبی ترسیم شده و می گردد.

وی با اشاره به اینکه مجمع عالی بسیج به عنوان یک برنامه اثرگذار و راهبردی متشکل از پنج کارگروه تخصصی اقتصاد و اشتغال، حقوقی، تحقیقات و فناوری، تعلیم و تربیت و فرهنگی و هنری در این شهرستان تشکیل شده است، بررسی و شناسایی مسایل و مشکلات اولویت دار مردم به منظور تهیه طرح و اقدام در راستای حل آنها با کمک دولت را مهم ترین اهداف آن برشمرد.

یکی از اساتید حوزه اجتماعی و برنامه ریزی ورییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلانغرب نیز در سخنانی با تشریح وضعیت اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان گیلانغرب اظهار داشت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود جمعیت فعال اشتغال شهرستان از سنین ۱۵ ساله و بیشتر ۱۸ هزار نفر در زمینه های مختلف است.

«جلال الفتی» افزود: حدود سه هزار نفر بیکار در شهرستان وجود دارد که معادل ۱۸ درصد است.

وی به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی شهرستان اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان گیلانغرب شامل ۴۰۰ منبع آبی با ظرفیت ۱۹۰ میلیون مترمکعب، ۱۴۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی مستعد است ضمن این که ۲۰۵ هزار هکتار منابع طبیعی و مرتعی در این شهرستان وجود دارد که محل پرورش انواع احشام توسعه صنعت آبزی پروری و گردشگری محسوب می شود.

او وجود منابع غنی قیرطبیعی بالغ بر ۷۰ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب را با ذخیره بیش از ۱۰ میلیون تن و برخورداری از ظرفیت مرزی همچنین صنایع دستی شهرستان  را از جمله دیگر ظرفیت های اقتصادی در شهرستان گیلانغرب بیان نمود که در کنار این ها ذخایر غنی نفت و گاز در منطقه و امکان احداث پالایشگاه و پتروشیمی می‌تواند به کاهش درصد بیکاری شهرستان کمک نماید..