سرویس: ویژهکد خبر: 112331|12:41 - 1400/11/14
نسخه چاپی

استاندار: کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان به رفع بیکاری کرمانشاه کمک کند

استاندار: کمیته امداد با توانمندسازی مددجویان به رفع بیکاری کرمانشاه کمک کند
استاندار کرمانشاه از کمیته امداد به عنوان نهادی مردمی، حمایتی و انقلابی نام برد گفت: این نهاد با توسعه برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری داشته باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،استاندار کرمانشاه از کمیته امداد به عنوان نهادی مردمی، حمایتی و انقلابی نام برد و گفت: این نهاد با توسعه برنامه‌های توانمندسازی و مهارت‌آموزی و گسترش مشاغل خُرد و خانگی برای جامعه تحت پوشش می‌تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغالزایی استان داشته باشد.

«بهمن امیری مقدم» در دیدار قائم مقام کمیته امداد کشور ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته برای اهدای ۴۰۰ سری جهیزیه به زوج های جوان به مناسبت دهه مبارک فجر، افزود: این نهاد انقلابی برای حمایت از اقشار کم برخوردار همواره در عرصه های مختلف با مشارکت مردم اقدامات موثری انجام داده و شایسته تقدیر است.

وی اظهار داشت: کمیته امداد برای ایجاد اشتغالزایی پایدار می تواند با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود ضمن ترغیب و تشویق مددجویان به مهارت آموزی در پرداخت حمایت های تسهیلاتی تسریع ایجاد کند و با تسهیل امور زمینه رشد کسب و کارهای شکل گرفته را نیز فراهم کند.

استاندار کرمانشاه از نقش کمیته امداد در ایجاد امید در جامعه و افزایش خودباوری و خوداتکایی در بین مددجویان با اجرای طرح های اشتغالزایی و مهارت آموزی تشکر کرد و گفت: کمیته امداد ظرفیت بزرگی برای تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری دارد و از برنامه های این نهاد انقلابی حمایت خواهیم کرد.

وی برگزاری پویش های همدلی و کمک های مومنانه را اقدامی مناسب و نماد همراهی مردم برای کمک به اقشار کم برخوردار در بحران‌ها و به ویژه کرونا دانست و گفت: علاوه بر این مهم ترویج فرهنگ خیر و احسان با هدف محرومیت زدایی و توانمندسازی باید از برنامه های راهبردی باشد زیرا مشارکت مردم را در پی دارد.

سطح کیفی و کمی خدمات کمیته امداد ارتقا یابد

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش، تمرکز بر امدادرسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش را خاطرنشان ساخت و تصریح کرد: تحقق این مهم سبب ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار نیازمند و ارائه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمندسازی نیازمندان می شود و البته تأکید داریم خدمات حمایتی باید به صورت کمی و کیفی بهبود یابد.

امیری مقدم مردمی شدن فعالیت های کمیته امداد را اقدامی مناسب برای ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی دانست و بیان کرد: با مشارکت مردم و انجام حمایت‌های مادی و معنوی افراد کم برخودار امکان پیشبرد اهداف توانمندسازی نیز میسر می شود.

وی با تاکید بر ایجاد زمینه های لازم برای بکارگیری زنان سرپرست خانوار در کارگاه ها و مراکز تولیدی افزود: کمیته امداد در کنار خدمات رسانی به مددجویان تحت پوشش خود ضرورت دارد که برنامه های خود را برای توانمندسازی آنها به ویژه زنان سرپرست خانوارها را عملیاتی نماید زیرا این مهم علاوه بر توانمندسازی زمینه ایجاد اشتغال در جامعه را نیز فراهم خواهد ساخت.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: توانمندسازی مدجویان و افراد تحت پوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی کاری بسیار ارزشمند است لذا زمینه ایجاد توانمندسازی این افراد در استان باید فراهم شود.

او تصریح کرد: در کمک رسانی به افراد کم برخوردار باید تلاش شود که آبرو و کرامت آنها حفظ شود و دین اسلام در این زمینه دستورات مهم و ارزشمندی دارد.

وی همچنین از مدیران استان خواست که با توجه به نزدیکی پایان سال ضمن سرکشی از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و افراد مستمند، تلاش خود را برای همراهی و هماهنگی بیشتر به منظور ارائه خدمات و کمک رسانی به این افراد بکار بگیرند.

از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب بیش از ۸۴ هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد است./