سرویس: برگزیده هاکد خبر: 112318|10:28 - 1400/11/06
نسخه چاپی

رشد 359 درصدی صادرات کالا از مرز سومار در گیلانغرب

رشد 359 درصدی صادرات کالا از مرز سومار در گیلانغرب
بازارچه مرزی سومار در گیلانغرب یکی از کریدور های مهم صادرات ایران به کشور عراق است که با تکمیل زیر ساختها بستر امیدوار کننده توسعه منطقه می باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،‍ مسئولین گمرک مرز سومار امروز بمناسبت روز جهانی گمرک با سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب  دیدار نمودند 
در این دیدار رضایی سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب نقش گمرک جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست از مرزهای اقتصادی کشور وارائه  خدمات به کشور و فعالان اقتصادی بویژه در حوزه صادرات و واردات  را بی بدیل و ماندگار خواند واز تلاش های مجموعه عوامل تشکر نمود.

 رضایی با اشاره به اینکه سایت مسافری جهت استقرار دفاتر مرتبط مسافر و زوار در مرز سومار ایجاد گردیده گفت خط فیبر نوری مرز سومار تا اواخر سالجاری به بهره برداری خواهد رسید .

وی همچنین از تصویب طرح جامع گمرک در کارویژه مرز استان وارسال به شورای عالی مرز کشور جهت تصویب نهایی خبرداد  که با توجه به اهمیت این مرز و نقش تعیین کننده آن هم در ابعاد  صادراتی سیاسی و زیارتی امیدواریم بزودی نهایی و محقق گردد.

 دیلمی مدیر گمرک پایانه مرزی سومار با ارائه گزارشی از روند صادرات کالا در مرز سومار از گفت از ابتدای امسال تا کنون 1877957 تن کالا به ارزش 421705962 دلار از مرز سومار به کشور عراق توسط 5054 دستگاه کامیون صادر شده است .
وی تصریح کرد : این حجم صادرات  نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از حیث وزن 359 و از حیث ارزش 440 درصد افزایش یافته است.

 دیلمی گفت میانگین صادرات کالا روزانه 214 دستگاه کامیون است  که شامل  کاشی، سنگ وسرامیک، آهن آلات، تره بار، لبنیات، موادشوینده، خشکبار، ظروف یکبار است.