سرویس: تازه های خبرکد خبر: 112315|10:39 - 1400/11/03
نسخه چاپی

رییس اداره تبلیغات اسلامی ؛

پیامبر (ص) دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) را عملاً به عنوان الگو معرفی کرد

پیامبر (ص) دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) را عملاً به عنوان الگو معرفی کرد
حجت الاسلام چراغی، گفت: پیامبر (ص) دخترش حضرت فاطمه زهرا (س) را عملاً به عنوان الگو معرفی کرد زیرا نه تنها به منظور تثبیت جایگاه زن بود، بلکه خواست ثابت کند که یک زن می‌تواند برای تمام جامعه بشری و درهمه عرصه‌های زندگی الگو و نمونه باشد.

به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام خلیل چراغیدر گفتگو یی اظهار داشت:  بیستم جمادالثانی برابر است با سالروز ولادت باسعادت تک بانوی عالم خلقت دخت گرامی پیامبر بزرگ اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب با بیان اینکهاین روز به تناسب عظمت خود از سوی مسلمانان روز مادر نام گذاری شده است،افزود:  به یمن وجود با برکت بزرگ بانوی جهان اسلام، عشق و محبت مادری و جایگاه زن در اسلام به نمایش گذاشته می‌شود و نیز در چنین روزی هدایای ارزشمندی از سوی فرزندان به مادران تقدیم می‌شود.
 

وی با اشاره به اینکهدر سخت‌ترین شرایط جهان اسلام و در محیط رعب خفقان شبه جزیره العرب دختری از محبت وحی دیده به جهان گشودتصریح کرد: هرچند قبل از ظهور اسلام نیز در جوامع بشری به خصوص در شبه جزیره عربستان زنان بااقتداری مانند حضرت خدیجه (س) بودند که کسی جرأت دهن کجی نسبت به آنان را نداشتند، اما به فرهنگ مرد سالاری و ظلم و ستم زمان پایان داده شد که فاطمه زهرا دیده به جهان گشود و مورد لطف و احترام بی‌شائبه رسول خدا (ص) قرار و نیمی از پیکر جامعه بشری بخشیده و به نگاه‌های تحقیرآمیز نسبت به زنان پایان داد.

حجت الاسلام چراغیاظهار کرد: فاطمه زهرا (س) با تربیت فرزندانی چون حسن و حسین (ع) و نیکو شوهرداری ثابت کرد که زن در ریختن شالوده شخصیت آینده انسان نقش حیاتی دارد و می‌تواند فرزندان رهبر تربیت کند.