سرویس: کرمانشاهکد خبر: 111870|09:10 - 1397/11/07
نسخه چاپی

جنایات پهلوی‌ها در ایران؛

از فروش خاک وطن تا سرنوشت نامعلوم مبارزان

از فروش خاک وطن تا سرنوشت نامعلوم مبارزان
مطلع الفجر:نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس و صاحب‌نظر در مسائل سیاسی، با اشاره به جنایات رژیم پهلوی در ایران فروش خاک وطن و تاراج ثروت ملت را از جنایات پهلوی‌ها برشمرد.

 به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام وحید احمدی در گفتگوییدر خصوص اوضاع کشور پیش از انقلاب و جنایات رژیم پهلوی به مردم ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاهی به رژیم گذشته و اتفاقاتی که در آن دوران می افتاد داشته باشیم، باید یک نگاه کلان باشد.

بی‌اعتمادی به داخل کشور و اعتماد و اتکا به بیگانگان طی دوران پهلوی در اوج خود بود

وی یکی از جفاهای رژیم پهلوی به ملت ایران را بی اعتمادی کامل این رژیم به مردم کشور و داخل دانست و افزود: رژیم پهلوی در نقطه مقابل اعتماد کامل و اتکا به غرب و بیگانگان داشت.

نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این موضوع در وجود حاکمان آن دوران و در راس آن ها خود شاه ایران، نهادینه شده بود.

وی تاکید کرد: این موضوعات مباحثی نیست که مسئولین جمهوری اسلامی ایران امروز بخواهند آن را مورد بحث قرار دهند و مطرح کنند، بلکه نکاتی است که در خاطرات خود شاه و اطرافیان او به طور صریح به دست می آید.

احمدی تصریح کرد: همانطور که در این خاطرات نیز دیده می شود، سران رژیم پهلوی کاملا از خودشان اختیاری نداشتند.به نحوی که سفیر آمریکا یا انگلیس اگر ‌به شاه توصیه ای داشتند او باید لاجرم به آن توصیه عمل می کرد و از خود هیچ اختیاری نداشت.

نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آن دوران بی اعتمادی به مردم کشور و اتکاء به خارج و بیگانگان در اوج خود بود.

شاه عروسک خیمه شب بازی غرب بود اما اجازه معالجه در آمریکا هم به او ندادند

این صاحب نظر در مسائل سیاسی یادآور شد: شاه در خاطراتش در روزهای غربت گفته بود که من بیش از چند دهه چون یک عروسک خیمه شب بازی در دست غربی‌ها بودم و امروز سرنوشتی پیدا کرده ام که حتی به من اجازه معالجه در آمریکا را نمی دهند.

وی در خصوص جنایات رژیم پهلوی نیز گفت: سرکوب، مقابله و شکنجه مبارزان و مخالفان حکومت توسط ساواک از جمله این جنایت است و چنان رعب  و وحشتی ایجاد کرده بودند که برادر از برادر خود وحشت داشت که مبادا عامل سیستم اطلاعاتی رژیم باشد و او را لو دهد.

نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنان خفقانی در کشور وجود داشت که ای وضعیت را حاکم کرده بود.

هنوز سرنوشت برخی از مخالفان حکومت پهلوی مشخص نیست

وی تصریح کرد: فضا به گونه ای بود که اگر مبارز یا مخالفی کوچک‌ترین نقدی به اوضاع موجود داشت، به شدت با او برخورد می‌کردند و سرنوشت بسیاری از این آدم ها هنوز مشخص نیست که در آن دوران چه بلایی بر سر اینها آوردند و چگونه آنها را نابود کردند؟!

حجت الاسلام احمدی، دیگر ظلم رژیم پهلوی به مردم کشور را چپاول ثروت آنان دانست و گفت: طبق آمار و ارقام آن زمان یعنی پیش از سقوط رژیم، بیش از ۳۶ میلیارد دلار را در آن مقطع از کشور خارج کردند و ثروت این مردم به تاراج برده شد.

چپاول ثروت مردم ایران و خروج 36 میلیارد دلار پول و 350 چمدان طلا و جواهرات از کشور

نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین سران رژیم پهلوی در آن زمان بیش از ۳۵۰ چمدان طلا، جواهرات و اشیای قیمتی نیز به همراه خود از کشور خارج کردند.

 وی تاکید کرد: ۳۶ میلیارد دلار و ۳۵۰ چمدان طلا و جواهرات رقم بسیار سنگین و بزرگ و ثروت بسیار کلان و عظیمی است که آن زمان توسط رژیم پهلوی از کشور خارج شد.

تلاش برای بی اعتنا کردن مردم نسبت به دین با نسخه‌های عجیب

احمدی، اجرای نسخه های غربی در کشور را برای دین ستیزی به مفهوم واقعی از دیگر جنایات و ظلم های رژیم پهلوی به مردم ایران برشمرد.

وی گفت: تا جایی که دین و حاکمیت اسلام بر انسانها، به منافع غربی‌ها و حاکمان آسیب نمی‌رساند کاری نداشتند، اما به محض اینکه دین موجب بیداری و هوشیاری جامعه می شد، نسخه های بسیار عجیبی می پیچیدند که مردم را به سمت بی توجهی و بی اعتنایی به دین بکشانند.

جداکردن قطعه ای از کشور که امروز به عنوان «بحرین» مطرح است

این کارشناس مسائل سیاسی، جدا کردن بخشی از سرزمین ایران که امروز در قالب کشور بحرین مطرح است، را از دیگر جنایات پهلوی به ملت ایران دانست و گفت: این یکی از جنایاتی بود که شاه در نسخه پرشمار جنایات خودش در تاریخ به جای گذاشت است و قطعه ای از کشور عزیز ایران را جدا کرد.

وی ضمن انتقاد از اینکه تاکنون اقدام مناسبی برای معرفی چهره واقعی پهلوی توسط رسانه‌های جمعی چون صدا و سیما صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه باید بپذیریم و اذعان کنیم که در این 40  ساله جمهوری اسلامی ایران چهره واقعی رژیم تبیین نشده است.

جای خالی آثاری مناسب که واقعی رژیم پهلوی را نشان دهد

احمدی افزود: تاکنون برای ساخت چند فیلم مناسب که بتواند مفهوم واقعی رژیم پهلوی را برای نسل هایی که این رژیم را ندیده و درک نکرده‌اند، برساند ساخته نشده است.

نماینده سابق استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در این زمینه آثاری تولید شود که بتواند تصویر دقیقی از این موضوع ارائه دهد و مردم ما نسبت به گذشته رژیم اطلاعات دقیق و درستی پیدا کنند.

کم‌کاری ما در معرفی رژیم پهلوی باعث تقویت تبلیغات دشمنان خواهد شد

این کارشناس مساسل سیاسی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما نتوانستیم به اهداف مورد نظر در تولید آثار مناسب در این زمینه برسیم، ممکن است تبلیغات معاندین در این جهت مورد توجه مردم ما قرار گیرد و نسبت به مقایسه رژیم پهلوی با جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند و برخی لاطائلات را به زبان بیاورند.

وی افزود: این کم کاری و کم توجهی است که در بخش های تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران چون حوزه اطلاع رسانی و سینمای ما رخ داده و این حوزه ها حوزه های ضعیف بوده و نتوانسته یک تصویر دقیق و مناسبی از رژیم گذشته برای آن دسته از مردم ما و نسلی که گذشته را درک نکرده‌اند، تبیین کند.

حجت الاسلام احمدی تاکید و خاطرنشان کرد: جای این موضوع در تولیدات تلویزیونی و سینمایی ما و بخش های تبلیغاتی خالی است و هنوز هم باید اتفاق بیفتد.

معرفی چهره واقعی پهلوی در تولیدات صداوسیما یک ضرورت است

وی تأکید کرد: این یک ضرورت است و باید چهره واقعی رژیم پهلوی و واقعیت های گذشته را به تصویر بکشند تا جامعه ما بدانند که جمهوری اسلامی ایران علی رغم مشکلاتی که وجود دارد، چه ارمغانی برای کشور به همراه داشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران یک قدرت بلامنازع در منطقه و یک نیروی اثر گذار در حوزه بین الملل است و باید این اثرگذاری روز به روز تقویت شود./ مرصاد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد