سرویس: کرمانشاهکد خبر: 111869|09:07 - 1397/11/07
نسخه چاپی

از ابتدای سال تا کنون صورت گرفت؛

آزادی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در کرمانشاه

آزادی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در کرمانشاه
مطلع الفجر:مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه از آزادی ۹۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

  به گزارش مطلع الفجر ،بابک ترابی درگفتگویی اظهار داشت: مددکاران ستاد دیه در زندان نسبت به شناسایی زندانیان جرائم غیرعمد و معرفی آن ها به ستاد دیه اقدام می کنند سپس استعلامات لازم برای اطمینان از غیرعمد بودن جرائم این افراد اخذ می شود.

وی با بیان اینکه ۱۶ جرم به عنوان جرائم غیرعمد شناخته و معرفی شده است، گفت: این جرائم در سطح استان بیشتر شامل تصادفات، دیه، بدهکاری مالی غیرکلاهبرداری، مهریه، نفقه و حوادث کارگاهی است.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه بیان کرد: در ستاد دیه تحقیقات میدانی و نیز رصد آخرین وضعیت اجتماعی، مالی و اخلاقی زندانیان انجام می شود تا از عدم کلاهبرداری افراد اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه از شکات برای اخذ گذشت دعوت می شود، تصریح کرد: ستاد دیه به طور جدی درصدد اشاعه کار فرهنگی و احیا روحیه بخشش و گذشت میان آحاد جامعه است.

ترابی با بیان اینکه سعی می کنیم از شکات تخفیف بگیریم، گفت: علاوه بر کمک های مردمی، گذشت بخشی از مبلغ بدهی توسط شکات و نیز آورده خانوارهای زندانیان از سوی ستاد دیه نیز تسهیلات قرض الحسنه به منظور مختومه شدن پرونده های زندانیان جرائم غیرعمد پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه در طول سال اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کند گفت: عده ای از افراد طی سال به صورت مستمر کمک های خود را به حساب ستاد دیه واریز می کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمانشاه بیان داشت: از ابتدای سال ۹۷ نفر زندانی جرائم غیرعمد که مبلغ کل بدهی آنان ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است، آزاد شده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد