کد خبر: 111851|14:08 - 1397/09/19
نسخه چاپی

مدیر بازارچه مرزی سومار خبر داد:

افزایش چشمگیر صادرات از گمرک بازارچه مرزی سومار+ تصاویر

افزایش چشمگیر صادرات از گمرک بازارچه مرزی سومار+ تصاویر
مدیر بازارچه مرزی سومار گفت :از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از نهصد هزار تن کالا از مرز سومار به کشور عراق صادر شده است .

 مدیر بازارچه مرزی سومار در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجراظهار داشت:از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از نهصد هزار تن کالا از مرز سومار به کشور عراق صادر شده عمده کالاهای صادر شده شامل محصولات فلزی ،  مصالح ساختمانی ،ظروف پلاستیکی .لبنیات وشوینده بوده است.

 مهندس شهرام شیرنسب تصریح کرد:حجم ارزش صادرات از مرز سومار از ابتدای سال جاری تا کنون 800میلیون دلار بوده است و البته باید،گفت خروج وصادارت کالا های اساسی ومورد نیاز داخل کشور از مرز سومارامکان پذیر نیست وقطعا این گمرک از خروج کالا ها جلوگیری خواهند کرد .

این مقام مسول ابراز،داشت:صادارت یعنی رونق اقتصادی و تولید  و این گمرک تا جایی که قانون اجازه می دهد ما رونق اقتصادی را دنبال خواهیم کرد .

شیرنسب گفت:برای سهولت در تجارت، وحجم عظیم کامیون ها روان تر شود در تلاش هستیم که محوطه تخلیه وبارگیری را وسعت داده تا توقف را به حداقل برسانیم

وی ایراز،داشت همچنین برای سهولت در بحث صادرات جلسات وهماهنگی های لازم با مقامات  کشور مقابل انجام تا موانع صادرات برسی شود تا شاهد روان سازی صادارت در این مرز باشیم .

مدیر بازارچه سومار یاد،اور شد:خوشبختانه باگمرک عراق دراین مرزتعامل بسیار خوبی در راستای رونق بخشیدن و روان سازی درامرصادرات  وجود دارد .

از ابتدای سال ۹۷ تاکنون گمرک سومار اولین گمرک  مرزی خروج کالا به کشور عراق از لحاظ ارزش دلاری می باشیم که این موفقیت برای استان ومرز سومار است .
 بازارچه مرزی سومار در شهرستان گیلانغرب نزدیکترین فاصله با بغداد دارد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد