کد خبر: 111816|09:32 - 1397/08/01
نسخه چاپی

یک مقام مسئول:

2 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گیلانغرب پرداخت شد

2 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گیلانغرب پرداخت شد
مطلع الفجر:مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه ، از پرداخت 20 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد چهار درصد به عشایر گیلانغرب خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ،حسن احمدی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر گیلانغرب افزود: این تسهیلات به منظور جبران خسارت های ناشی از زلزله سال گذشته و خشکسالی به 200 خانوار عشایری آسیب دیده پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: در زلزله سال گذشته ، 200 کیلومتر از راه های اصلی ، ابنیه و راه های فرعی مناطق عشایری خسارت دید که با توجه به اختصاص اعتبارات از محل سهم ارزش افزوده ، درصددیم بخشی از مشکلات را با همکاری و کمک دستگاه های خدماتی و اجرایی رفع کنیم.
مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه ، همچنین از افزایش آبرسانی سیار به مناطق عشایری نیز خبر داد و بیان کرد: همزمان با آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی ، تعداد تانکرهای آبرسانی به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
احمدی، از اجرای طرح سواد آموزی عشایر باقی مانده از اجرای این طرح با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: مقدمه های این طرح اکنون فراهم شده است و به مرور عملیاتی می شود.
معاون فرماندار گیلانغرب هم در این جلسه با اشاره به اینکه یک هزار و 500 خانوار عشایری با جمعیت هشت هزار و 220 تن در این شهرستان استقرار دارند، گفت که عشایر این شهرستان با در اختیار داشتن 270 هزار راس دام سبک ، سالانه چهار هزار تن انواع فرآورده های دامی را تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
فرهاد همتی اضافه کرد که امکان استفاده عشایر از سامانه کارا به منظور برخورداری از تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری نیز فراهم شده است.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد