کد خبر: 111770|10:00 - 1397/06/21
نسخه چاپی

با حضور جمعی از مسئولان استانی ؛

مسجد روستای «شنغال خالدی» گیلانغرب افتتاح شد+عکس

مسجد روستای «شنغال خالدی» گیلانغرب افتتاح شد+عکس
مطلع الفجر:مسجد روستای "شنغال خالدی" شهرستان گیلانغرب با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، امام جمعه کرمانشاه و استاندار به بهره برداری رسید.

امام جمعه کرمانشاه در آئین بهره برداری از این مسجد با قدردانی از مجموعه وزارت دفاع برای ساخت مسجد دهستان دیره در گیلانغرب، از مسجد به عنوان پایگاه ، مقر فرماندهی ، تصمیم گیری و تصمیم سازی و مرکز مدیریت در هر منطقه ای یاد کرد.
آیت الله مصطفی علما افزود: همه وظیفه داریم در حفظ و نگهداری مساجد به عنوان پایگاه عبادی ، فرهنگی ، علمی و سیاسی کوشا باشیم چرا که چیزی که ماندگار است آثار و نتایج خیر است.
وی با قدردانی از زحمات استاندار کرمانشاه و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در حادثه زلزله بیان کرد: دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی ، خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم است چرا که لذت بخش ترین کار ، خدمت به مردم و بندگان خداست.
نماینده وزارت دفاع در کرمانشاه نیز گفت: این مسجد با زیربنای 200 مترمربع زیربنا ، ظرف چهار ماه و با صرف 300 میلیون تومان اعتبار از محل کمک های کارکنان وزارت دفاع در مسیر کاروانهای راهیان نور به ارتفاعات بازی دراز احداث شده است.
نورالدین ارباب پوری افزود: این مسجد علاوه بر استفاده دینی و مذهبی مردم روستای شنغال خالدی، محل استقبال و ارائه خدمات به کاروان های راهیان نور در محور بازی دراز نیز خواهد بود.
وی ادامه داد: در جریان حادثه زلزله سال گذشته در غرب کرمانشاه ، وزارت دفاع با استفاده از تمامی امکانات و تجهیزات در مراحل امدادرسانی ، آواربرداری ، اسکان موقت و دائم نقش موثری ایفا کرد و اکنون نیز مسئولیت احداث 70 واحد مسکونی در روستای قلعه واری شهرستان سرپل ذهاب را برعهده دارد که از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.
این نخستین مسجد احداثی در مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب است که امروز افتتاح شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد