کد خبر: 111746|09:05 - 1397/06/03
نسخه چاپی

امام جمعه گیلانغرب؛

ماهیت مذاکره امریکا با ایران بر مبنای بده و نستان است/آمریکا مظهر بی اعتمادی و نقض عهددر دنیاست

ماهیت مذاکره امریکا با ایران بر مبنای بده و نستان است/آمریکا مظهر بی اعتمادی و نقض عهددر دنیاست
مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت:برخورد آمریکا همواره بر مبنای فریب است و ماهیت مذاکره امریکا با ایران بر مبنای بده و نستان است.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ، حجت الاسلام خاص امیری  در خطبه های نماز جمعه گیلانغرب اظهار داشت:ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام (ره) به تبعیت از اجداد طاهرینش در مقابل کفر و استکبار و آمریکا و صهیونیسم ایستاد و سیلی محکمی به صورت استکبار نواخت که هنوز بعد از چهل سال نتوانسته اند تعادل خود را حفظ کنند و تاثیر فراوانی بر تحولات داخلی منطقه ای و جهانی داشته است به طوری که با اندک تأملی می‌توان به این دستاوردها پی برده انقلاب اسلامی آنچنان قدرت های جهانی را در حیرت فرو برد و چنان سیلی زد که هنوز هم برخی از آنها هنوز نتوانستند تعادل خود را به دست آورند به همین سبب گاهی نعره مستانه سر داده و تهدید می‌کنند و گاهی از روی عجز و ناتوانی و تقاضای مذاکره و سازش می نمایند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب در تشریح دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی اظهار داشت:تحقق آرمان‌های والای اسلامی با وقوع انقلاب زمینه‌ای فراهم شود تا ارزش ها و احکام اسلامی جامعه عمل بپوشانند و جامعه اسلامی رنگ خدایی به خود بگیرد و در سایه این دستاورد و رحمت الهی در صحنه هشت سال دفاع مقدس شاهد جانفشانی و ایثار و از خودگذشتگی بوده ایم ملت عزیز ما همیشه در همه صحنه‌ها خوش درخشید در جنگ تحمیلی در زلزله اخیر به اینکه مسئولین به مردم بهاء بدهیم و با مردم صادقانه در میان بگذاریم.


وی افزود:رفع اختناق از عموم مردم به ویژه مسلمانان. مسلمانان قادر به بسیاری تکالیف دینی خود نبودند یک نماز جمعه و نماز عید باید مخفیانه انجام می‌شد بجزءدعا برای نابودی رژیم سفاک کاری از دستشان برنمی آمد.
حجت الاسلام خاص امیری در ادامه این دستاوردهای داخلی انقلاب ابراز داشت:به ارمغان آوردن رحمت میان اقشار جامعه. کلا باعث تحولی عجیب شد که باعث شد اوضاع رویایی در تاریخ بشر به وجود بیاید جوانانی که ساعت های طولانی در صف نفت می ایستادند برای همسایگانی که توان ایستادن نداشتند در اثر جیره‌بندی رهبر انقلاب از همان گوشت یخ زده ای استفاده می کند که ضعیف جامعه می تواند تهیه کند.


امام جمعه گیلانغرب  به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل نیز اشاره داشت و گفت: دستاورد مخصوص شیعیان شیعیان همیشه در طول تاریخ در میان امت اسلامی تحت فشار بود در زمان رژیم طاغوت در اثر کمک به صهیونیست ها شیعیان ایران متهم به حمایت از یهود گردیدند و برادرخوانده یهود خوانده شد با پیروزی انقلاب اسلامی شیعیان و مسلمانان احساس عزت و سربلندی کردند نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه ادیان مختلف به تکاپو افتادند و آنان را نسبت به دینداری خویش مفتخر ساختند برخی از روسای جمهور اروپا رئیس جمهور اسبق اتریش با صراحت اعتراف کرد که بعد از حرکت امام در ایران آنان نیز به دیندار بودن خود افتخار می کنند.
حجت الاسلام خاص امیری با تاکید بر اینکه  انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی برگرفته از فرهنگ عاشورا و مهدویت تغییر و تحول در سبک زندگی مردم و بخصوص جوانان خاطر نشان کرد:ما در زمینه کشاورزی و دامداری بنابر آمار رسمی دولت در سال ۵۶ فقط توان تامین مواد غذایی مردم خود را برای ۳۳ روز در سال را داشتیم جمعیت کمتر از الان بوده اما الان با جمعیت ۸۰ میلیونی به مرز خودکفایی رسیده ایم در تمام زمینه ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه داشته است این که فرماندهی محترم کل قوا می‌فرمایند: جنگ نمی شود و مذاکره نمی کنیم و اگر دشمن یکی بزند ده تا می خورد بر گرفته از قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
وی به ماهیت خصمانه دشمن پرداخت و اذعان کرد:دشمن دیوانه وار تمام گزینه های روی میز خود را با هم انجام می دهد فشار اقتصادی سیاسی تهدید فشار روانی و فشار عملی نشان از عجز دشمنان است. چرا جنگ نمی‌شود فرماندهی محترم کل قوا که تجربیات گذشته را در اختیار دارد و با آگاهی از آینده می فرماید دلیل آن چند چیز است آزموده را آزمودن خطاست جناب ترامپ ملت بزرگ ایران امتحان خود را پس داده است.
 امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد : دولت ترامپ تاجر یک دولت منفعت طلب است و اقتصاد محور و برآورد سود و هزینه های مادی و مالی برای خیلی مهم است در شرایطی معلوم نیست در فردای جنگ تاسیسات نفتی هم پیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس چه خواهد شد و قیمت نفت اقتصاد آمریکا را به چالش خواهد کشید آمریکادست به اقدام نمیزند.
وی یاد آور شد :آمریکا به خوبی می‌داند شروع جنگ با ایران آن هم در شرایطی که بیش از دو هزار میلیارد دلار و تمام سلاح ها و امکانات و تدابیر عربی غربی و عبری تا کنون نتوانسته است از عهده پابرهنگان یمن برای چیزی جز افتخار و خودکشی نیست کشوری که تمام جنگ های نیابتی سوریه و عراق و لبنان و یمن را به ایران باخته است هرگز وارد نبرد مستقیم نظامی نمی شود.
خطیب نماز جمعه گیلانغربگفت: جنگ با ایران یعنی چه هاکه بر سر اسرائیل این ارباب آمریکایی نخواهد آورد آمریکا می‌داند در هر جنگی با ایران اسرائیل یکی از طرفدارهای درگیری خواهد بود در همان ساعت اولیه جنگ هزاران موشک ایران حزب‌الله حماس و دهها هزار نیروی چندملیتی در سوریه چه خواهند کرد.
حجت الاسلام خاص امیری افزود:جنگ با ایران یعنی نابودی تمامی امکانات آمریکا در منطقه به قول سردار رشید اسلام سردار سلیمانی در پاسخ به تهدید ترامپ گفت جنگ با ایران به منزله نابودی تمام امکانات آمریکا است.
چرا مذاکره نمی کنیم؟
وی با عنوان اینکه هزار و یک دلیل روشن و منطقی وجود دارد که می‌گوید مذاکره با کاخ‌سفید منطقی و عقلانی نیست  تاکید کرد:دولتی که نتیجه ۱۲ سال مذاکره را با یک امضا نادیده گرفت از این بالاتر حتی به متحدان درجه یک خود از پشت خنجر می زند تمام قوانین مقررات و پیمان های بین المللی رابه تمسخر می‌گیرد و مظهر بی اعتمادی و نقض عهد در دنیا نباید مذاکره کرد.

امام جمعه گیلانغرب افزود: آمریکا از طرح مذاکره به دنبال نتایج مطلوب و دلخواه خود است به دنبال برد برد نیست به دنبال گلباران کردن طرف مقابل است مهم نیست چه بر سر عزت استقلال و عظمت ایران می آید مهم این است که آمریکا چه چیزی به دست می آورد در منطق آمریکا مذاکره با ایران یعنی بده و نستان نه بده و بستان لذا مذاکره با چنین دولتی ممنوع و به مصلحت نیست.



وی در ادامه خطبه ها راهکارهای اصلاح وضعیت اقتصادی را عنوان کرد و گفت:اصلاح سیاست ها و تصمیم های اشتباهی که از سوی دولت اخذ شده و  تغییر و تحول سریع در کابینه به خصوص تیم اقتصادی را میتوان به عنوان راهکارهای موثر در اصلاح وضعیت اقتصادی کنونی مردم یاد کرد.
حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت: تحریم‌ها که مهم‌ترین ابزار دشمن است زمانی اثرگذار است که مسئولین تصمیم‌های روز برانه نداشته باشند و متناسب با شرایط ویژه جنگ اقتصادی تصمیم بگیرند در این میدان نقش دولت محوری است اما نقش مجلس و قوه قضاییه بسیار مهم است مجلس با نظارت و تصویب قوانین مناسب می‌تواند دولت را همراهی کند و قوه قضاییه با برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و رانت خواری می تواند آرامش را در جامعه تقویت کند

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد