کد خبر: 111721|10:49 - 1397/05/08
نسخه چاپی

فرماندار گیلانغرب:

بازارچه مرزی سومار توسعه می یابد/ جاده "زله زرد" به سومار بزودی عملیاتی می شود

بازارچه مرزی سومار توسعه می یابد/ جاده "زله زرد" به  سومار بزودی عملیاتی می شود
مطلع الفجر:فرماندار گیلانغرب از توسعه زیرساخت های بازارچه مرزی سومار با اختصاص بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی خبر داد.

 به گزارش مطلع الفجر ، محمودیان با بیان اینکه کار احداث جاده ترانزیتی گیلانغرب به سومار از محور "زله زرد" نیز در مرحله نخست به زودی عملیاتی می شود ، افزود: طول این جاده 42 کیلومتر است که طی مدت سه سال و در مجموع با 750 میلیارد ریال اعتبار تکمیل می شود.
وی اظهار داشت: در سال جاری نیز علاوه بر تخصیص 250 میلیارد ریال اعتبار برای احداث جاده ترانزیتی ، 30 میلیارد ریال دیگر نیز با پیگیری نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی به این امر اختصاص یافت که مرحله نخست این طرح با 280 میلیارد ریال اعتبار در مرحله تعیین پیمانکار است.
وی بیان کرد: در چهار ماه نخست امسال 400 هزار تن انواع کالا به ارزش 395 میلیون دلار از طریق بازارچه سومار به عراق صادر شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ، از نظر وزن 66 و از حیث ارزش 86 درصد رشد داشته است.
فرماندار گیلانغرب گفت: تعداد اقلام صادراتی از بازارچه مرزی سومار از 66 قلم به 78 قلم کالا افزایش یافته که اقلام جدید بیشتر مواد پتروشیمی است.
محمودیان افزود: برابر آمار، 48 درصد از حجم کالاهای صادراتی به عراق در چهار ماه نخست امسال از تمام مبادی خروجی استان کرمانشاه به عراق ، از طریق بازارچه مرزی سومار صورت گرفته است.
وی گفت: طرح رسمی شدن بازارچه سومار نیز هم اکنون آخرین مراحل بررسی را در امور مرزهای وزارت کشور طی می کند که با توجه به اهمیت این مرز و نقش تعیین کننده آن هم در بعد صادراتی و هم در بعد سیاسی و زیارتی ، امید است این مهم به زودی نهایی و محقق شود.
بازارچه مرزی سومار 16 فروردین 94 با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسئولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد