کد خبر: 111714|07:39 - 1397/04/29
نسخه چاپی

مدیر مدرسه سفیران هدایت گیلانغرب:

اوقات فراغت تابستان فرصتی برای غنی سازی علمی طلاب است

اوقات فراغت تابستان فرصتی برای غنی سازی علمی طلاب است
مطلع الفجر:مدیر مدرسه سفیران هدایت مطلع الفجرگیلانغرب با اشاره به اینکه اسلام برای تمامی لحظات عمر و رشد و تعالی ما در زندگی برنامه دارد، گفت: اوقات فراغت تابستان فرصتی برای غنی سازی علمی طلاب است.

 به گزارش مطلع الفجر ،حجت الاسلام سید سیف الله موسوی در گفتگویی، با تبریک دهه کرامت، به آیه 7 سوره مبارکه الشرح« فَإِذا فَرَغتَ فَانصَب...، پس هنگامی که از کار مهمّی فارغ می‌شوی به مهم دیگری پرداز، اشاره کرد و گفت: در قرآن فراغت و توقف درکار معنا ندارد، در صورتی که باید برای رسیدن به قله و هدف نهایی در حرکت باشیم.

وی در ادامه با توجه به تعطیلات تابستان به معنای اوقات بی ارزش نیست، افزود: مسئله  ارزشمند اوقات فراغت تابستان نباید از دید طلاب پنهان و مغفول بماند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت مطلع الفجر گیلانغرب با استناد به حدیث پیامبر اکرم (ص) در سفارش های خود به ابوذر غفاری که می فرماید:ای ابوذر! در هزینه کردن عمرت نسبت به هزینه کردن درهم و دینارت حریص تر باش، ادامه داد: یکی از رموز موفقیت عمر با برکت بزرگان از علماء استفاده بهینه از اوقات فراغت تابستان بوده است.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) کف فرمودند: فرصت ها همچون ابر می گذرند. پس اگر فرصتی دست داد به سرعت آنها را در کارهای خیر به کار گیرید و گرنه پشیمانی در پی خواهد داشت، گفت: طلاب عزیز در طول سال تحصیلی با استفاده صحیح، منظم و تلاش علمی خود مایه مباهات ما و خانواده هایشان هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضرات معصومین(ع) و بزرگان دین نسبت به قدردانی فرصت ها سفارش زیادی دارند، اظهار کرد: بزرگان و علماء در اوقات فراغت تابستان در گرمای زیاد قم با مشقت دست از تلاش علمی برنداشتند که برای ما الگو و سرمشق بسیار خوبی است.

وی در پایان نمونه ای دیگر از جدیت و تلاش علمی را مسافرت طالبان علوم دینی به شهرهای دیگر دانست و گفت: بسیاری از بزرگان در ایام تابستان برای استفاده بهتر از اوقات فراغت هجرت می کنند تا بتوانند به بهترین وجه از این فرصتها استفاده کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد