کد خبر: 111695|11:41 - 1397/04/12
نسخه چاپی

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب؛

بمنظور پیشگیری ازتب کریمه کنگو روستا‌های گیلانغرب سمپاشی شدند+ تصاویر

بمنظور پیشگیری ازتب کریمه کنگو روستا‌های گیلانغرب سمپاشی شدند+ تصاویر
مطلع الفجر:رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب از سمپاشی رایگان تمام روستا‌های این شهرستان در راستای پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.
 حسین حیدری در این ارتباط بامطلع الفجربه تهیه بیش از ۸۵۰ لیتر سم سایپرمترین رایگان و برنامه ریزی با بخشدار مرکزی و گواور مبنی برسمپاشی بدن دام و جایگاه‌های نگهداری دام شهرستان با همکاری دهیاری و اهالی روستا‌های تابعه اشاره کرد و افزود: دامپزشکی وضعیت روستا‌های شهرستان در ارتباط با تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را زیر نظر دارد.
 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب به سایر اقدامات دامپزشکی گیلانغرب در این راستا نیز اشاره کرد و گفت: آموزش چهره به چهره به سلاخ ها، نیرو‌های شهرداری و مرتبطین با حوزه کشتارگاه‌های دام گیلانغرب و سرمست در خصوص بیماری تب کریمه کنگو، سمپاشی مستمر ۲ کشتارگاه دام شهرداری گیلانغرب و سرمست و توزیع بروشور این بیماری بین تمام واحد‌های عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی شامل کبابی، رستوران و قصابی از جمله این اقدامات است.

این مقام مسئول ابراز داشت: همچنین سمپاشی قسمت‌هایی از داخل شهر با کمک شهرداری با سم رایگان دامپزشکی، ارسال بروشور پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو به فرمانداری و ادارات شهرستان جهت آشنایی بیشتر و مبارزه با بیماری مذکور و ارسال بروشور این بیماری در بین روستا‌ها و دامداران از از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان اعلام کرد.
 دکتر حیدری افزود: به جهت پیشگیری از شیوع انگل‌های خارجی بدن دام و طیور در روستای چشمه پهن رشید ضمن بررسی موضوع، ۲ مرحله از روستا بازدید، کلاس آموزشی برای اهالی سه روستای اطراف برگزار و بیش از ۴۰ لیتر سم رایگان نیز برای سمپاشی مجدد اختصاص داده شد.
بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مهمترین بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است و در حالیکه بر روی دام هیچ علایم و اثری ندارد، اما برای انسان بسیار خطرناک است.
عامل انتقال این بیماری، کنه است که با گزش حیوانات وحشی، دام‌های اهلی و حتی انسان را مبتلا می‌کند در حالی که این بیماری تلفات و یا علائم خاصی در دام ایجاد نمی‌کند.
راه انتقال این بیماری از طریق تماس با گوشت و ترشحات دام آلوده است که تب ناگهانی، بدن درد، کوفتگی، ضعف، سردرد، درد شدید عضلات، بی اشتهایی، استفراغ، گلودرد، دل درد، تغییرات خلقی مانند بی قراری و افسردگی از علایم آن در انسان است و خونریزی در ناحیه سینه و ران نیز از علامت ویژه این بیماری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد