کد خبر: 111662|11:46 - 1397/03/24
نسخه چاپی

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب؛

شناسایی5 نقطه بحرانی آتش‌سوزی در گیلانغرب/محدودیت نیرو وامکانات درمنابع طبیعی گیلانغرب

شناسایی5 نقطه بحرانی آتش‌سوزی در گیلانغرب/محدودیت نیرو وامکانات درمنابع طبیعی گیلانغرب
مطلع الفجر:رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب اگفت: پنج نقطه بحرانی از جمله قلاجه و سرکش در زمینه آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی گیلانغرب شناسایی شده است.

 به گزارش  مطلع الفجر ،جبار ولی‌پور در گفت‌و‌گویی، با اشاره به اینکه شهرستان گیلانغرب دارای 205 هکتار منابع طبیعی است اظهار داشت: 75 هکتار از این میزان جنگلی و مابقی مرتعی است و با توجه به اینکه این منطقه گرمسیری و دارای پوشش علوفه‌ای مناسبی است احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تنها یک فقره آتش‌سوزی رخ داده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته پنج مورد رخ داد عنوان کرد: در سال گذشته 30 فقره آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی گیلانغرب رخ داد که نسبت مدت سال 95 حدود 10 فقره کاهش داشته است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه آتش‌سوزی مراتع به طور معمول از مرداد ماه شدت می‌یابد گفت: با توجه به بارش‌های مناسب امسال در فصل بهار پوشش علوفه‌ای وضعیت مناسبی دارد بنابراین احتمال افزایش آتش‌سوزی در ماه‌های گرم وجود دارد و نیازمند احتیاط و توجه بیشتر مردم و گردشگران است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب با بیان اینکه پنج نقطه بحرانی از جمله قلاجه و سرکش در زمینه آتش‌سوزی در منابع‌طبیعی گیلانغرب شناسایی شده است افزود: اقدامات لازم برای کاهش آسیب و خسارت در این مناطق انجام و از سال گذشته چند دستگاه دمنده برای اطفای حریق خریداری شده است.

ولی‌پور با اشاره به اینکه با نیروهای بومی روستاهایی که احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن‌ها بیشتر است قراردادهای مشارکتی منعقد شده است بیان کرد:با توجه به اینکه در هنگام وقوع آتش‌سوزی نیروهای بومی سریع‌تر مطلع می‌شوند با دهیارها وشوراهای این روستاها هماهنگی‌های لازم انجام شده که اقدامات لازم را انجام دهند و اقدامات آموزشی و ترویجی لازم نیز انجام شده است.

وی بابیان اینکه تعداد نیروهای اطفای حریق منابع طبیعی گیلانغرب نسبت به میزان سطح مراتع و جنگل‌ها بسیار محدود است عنوان کرد:مجموع نیروهای این اداره 15 نفر است که کمتراز 10 نفر آن‌ها امکان حضور در عملیات‌های اطفای حریق را دارند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه منابع‌طبیعی با توجه به مقابله با بحران آتش‌سوزی امکانات آنچنانی ندارد اظهار کرد: براساس قانون تمام نیروها لشکری و کشوری در صورت بروز حادثه و بنا بر درخواست منابع‌طبیعی موظف به همکاری با این اداره هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد