کد خبر: 111659|16:12 - 1397/03/23
نسخه چاپی

رواج مصداق ستیز با محیط زیست /آتش زدن پس جر حاصل از زمینهای کشاورزی جرم است+ تصاویر

رواج مصداق ستیز با محیط زیست /آتش زدن پس جر حاصل از زمینهای کشاورزی جرم است+ تصاویر
مطلع الفجر:به دلیل خسارتهای طبیعی و زیست محیطی به دلیل اتش زدن پس پر و بقایای پس از برداشت محصولات کشاورزی ، بانیان این اقدام، مجرم و تحویل مرجع قضایی می شوند!.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،ظرف سالهای اخیر در شهرستان گیلانغرب روند اتش زدن  پسچر (جار) در مزارع گیلان غرب روند رو به رشدی داشته  و این مهم گاها باعث بروز خسارتهای جبران ناپذیری به طبیعت ، محیط زیست و حتی اشخاص غیر شده است .

حتی میتواند گفت که در شهر گیلانغرب که طی سال گذشته دهها اتش سوزی که صدها هکتار از مراتع و جنگلهای منطقه را به کام خود کشید ریشه برخی از انها احتمالا به سوزاندن بقایای گیاهی موجود در مزارع پس از برداشت محصول برمی‌گردد.

  بالاخره  در شرایطی که روند سوزاندن بقایای گیاهی  در مزارع بعد از فصل برداشت  و پسچر در کشور به رویه ای عمومی و البته تاسف بار بدل شد مجلس شورای اسلامی به جهت جلوگیری  از خسارتهای وارده به چرخه محیط زیست و حتی خسارت به جنگل و خاک ها  قانون منع  این اقدام را وضع کرد که  بر اساس  این قانون که اکنون  اجرایی است "سوزاندن بقایای گیاهی در مزرعه به هیچ وجه منطقی نیست و جرم محسوب می‌شود.

در رویه ای نامتعارف و خلاف عرف  قانون صریح یاد شده اما این روزها در گیلانغرب هر روز شاهد دنیایی  از اتش و دود در گوشه و کنار شهر و نمود خسارتهای زیست محیطی هستیم که همه مراجه مرتبط  نسبت به ان با دید مصلحتی و بیتفاوتی نگاه میکنند .
 به راستی آیا نباید مراجه متولی از محیط زیست و دستگاههای اجرایی برخورد قانون مند تری با این مصداق  داشته باشند؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد