کد خبر: 111634|08:10 - 1397/03/09
نسخه چاپی

سرپرست فرمانداری گیلانغرب؛

99 واحد مسکونی بازسازی شده زلزله زده در گیلانغرب تکمیل یا تحویل صاحبان داده شده است

99 واحد مسکونی بازسازی شده زلزله زده در گیلانغرب  تکمیل یا تحویل صاحبان داده شده است
مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت:از زمان آغاز روند بازسازی تاکنون 64 واحد در مراحل نهایی تکمیل و نما و 35 واحد نیز تکمیل و تحویل مالکان شده است.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،یکی از موضوعات مورد مطالبه مردم شهرستان گیلانغرب در ماههای اخیر موضوع زلزله و تبعات ان است که  در راستای پیگیری حقوق مردم و همچنین   بررسی روند بازسازی منازل خسارت دیده  جلسه ای در فرمانداری گیلانغرب  برگزار شد .

کوروش محمودیان در نشست بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب اظهار داشت: از زمان آغاز روند بازسازی تاکنون چهار هزار و 804 واحد مسکونی در مرحله پی کنی ، پی سازی ، اسکلت یا فونداسیون ، 846 واحد در مرحله دیوار چینی، 64 واحد در مراحل نهایی تکمیل و نما و 35 واحد نیز تکمیل و تحویل مالکان شده است.
محمودیان بیان کرد: تاکنون 11 هزار و 223 واحد احداثی و تعمیری در گیلانغرب برای تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شده اند که از این تعداد ، مالکان 6 هزار و 976 واحد مسکونی تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد که به منظور تسریع در روند خدمات دهی به مردم و کاهش بار ازدحام در ستاد معین بازسازی مناطق زلزله زده این شهرستان ، با تمهیدات اتخاذ شده شعبه ای از ستاد بازسازی نیز در بخش گواور از توابع گیلانغرب دایر شده است.
وی گفت: موضوع امهال تسهیلات بانکی خانوارهای آسیب دیده ناشی از زلزله پارسال نیز در دست پیگیری است که امید است این مشکل با اتخاذ تدابیر و راهکار اصولی توسط مسئولان در آینده نزدیک رفع شود.

این مقام اجرایی ابراز داشت افزود: این شهرستان در جریان زلزله سال گذشته پس از سرپل ذهاب بیشترین آسیب را از حیث حجم خسارت متحمل شد. وی با بیان اینکه از مجموع 207 روستای گیلانغرب ، 199 روستا در جریان زلزله پارسال دچار خسارت شد ، اظهار داشت: از 17 هزار واحد مسکونی ارزیابی شده، چهار هزار و 921 واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و 11 هزار و 819 واحد نیز آسیب دیده بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد