کد خبر: 111545|12:31 - 1397/01/22
نسخه چاپی

معاون استاندار کرمانشاه:

تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب ضروری است+عکس

تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی گیلانغرب ضروری است+عکس
مطلع الفجر:معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، بر لزوم تسریع در روند بازسازی و ساخت و ساز واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از زلزله آبان سال گذشته با استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت بالا در گیلانغرب تاکید کرد.

 به گزارش مطلع الفجر ،محمدابراهیم الهی تبار در بازدیداز روند بازسازی روستاهای زلزله زده گیلانغرب و در جمع اهالی منطقه افزود: موضوع توسعه روستاهای دارای مشکل، با لحاظ مسائل فنی نیز در بازسازی باید به طور ویژه در اولویت قرار گیرد تا مشکلات افراد فاقد سرپناه رفع شود.
وی اضافه کرد:مشکل پوشش آنتن دهی تلفن همراه منطقه زلزله زده شنقال خالدی گیلانغرب که دکل پرتابل سیار ایجاد شده در آن به علت تندباد اخیر خسارت دیده است ، باید با استفاده از دستگاه های همجوار در کمترین زمان مرتفع شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه بیان کرد: بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای بازسازی مناطق زلزله زده استفاده می شود و اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در تحقق این مهم ضروری است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب نیزاین بازدید در سخنانی از وارد شدن خسارت به 199 روستای این شهرستان در زلزله آبان سال گذشته غرب استان کرمانشاه خبر داد.
کوروش محمودیان اظهار داشت: شهرستان گیلانغرب پس از سرپل ذهاب بیشترین آسیب را از حیث حجم خسارت زلزله آبان سال گذشته متحمل شده است.
وی بیان کرد: از مجموع 17 هزار واحد مسکونی ارزیابی شده ، چهار هزار و 584 واحد مسکونی در این شهرستان تخریب و 11 هزار و 77 واحد نیز آسیب دیده اند و بقیه نیز سالم هستند.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: تاکنون 2 هزار و 70 واحد مسکونی در مرحله پی سازی و فونداسیون ، 390 واحد در مرحله دیوار چینی ، 560 واحد در مرحله اسکلت بندی ، 142 واحد در مرحله اجرای سقف و 15 واحد نیز تکمیل و تحویل مالکان شده است.
محمودیان گفت: همچنین 941 واحد احداثی و چهار هزار و 951 واحد تعمیری نیز تسهیلات مورد نیاز خود خود را دریافت کرده اند.
روند بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب ، خدمات رسانی به مناطق آسیب دیده ، پیشرفت فیزیکی احداث واحدهای مسکونی و مسائل و مشکلات و موانع فراروی زلزله زدگان امروز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه و اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بررسی شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود یکصد هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت و 207 روستا دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد