کد خبر: 111491|08:46 - 1396/12/20
نسخه چاپی

فرماندهی سپاه گیلانغرب ؛

رسالت اجرای راهیان نور؛ پاسداشت و تبیین ایثارگری های شهدا و رزمندگان است

رسالت اجرای راهیان نور؛ پاسداشت و تبیین ایثارگری های شهدا و رزمندگان است
مطلع الفجر:فرمانده سپاه گیلانغرب در سالروز "ملی راهیان نور" گفت: رسالت اجرای راهیان نور؛ پاسداشت و تبیین ایثارگری های شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب  در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر،ضمن گرامی داشت  روز ملی راهیان نور  اظهار داشت:روز 20 اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به «روز ملی راهیان نور» نامگذاری شده است.

سرهنگ دوم پاسدار معصومعلی محمدی  با اشاره به  اهمیت راه اندازی  کاروانهای راهیان نور و اعزام دانش آموزان در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور تصریح کرد:  به راستی که پاسداشت و تبیین ایثارگری های شهدا، مهم ترین هدف از اعزام این کاروان هاست

وی  در تصریح اهداف محتوایی و موضوی کاروانهای راهیان نورافزود: بازخوانی و مرور حماسه آفرینی های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، آشنایی با فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و نیز آموزش عملی درس آمادگی دفاعی از دیگر اهداف این کاروان فرهنگی و معنوی است.


این مقام مسئول  با اشاره به هجمه وسیع تبلیغاتی سوء دشمن علیه نظام اسلامی و ارمانهای دینی و انقلابی گفت:نسل جوان و نوجوان با مشاهده و آشنایی با مناطق عملیاتی، از نزدیک می توانند رشادت های دلاورمردان را بهتر درک کنند که این امر تاثیرات مطلوب و مهمی در شکل گیری شخصیت نسل آینده انقلاب اسلامی خواهد داشت.
 شاکله با ارزش و فاخر کاروان راهیان نور از سال ۱۳۷۶ آغاز شده است. این حرکت بعد از پایان جنگ ایران و عراق، توسط گروه‌های مردمی خود جوش متشکل از رزمندگان شکل گرفت که در ایامی خاص نظیر عید نوروز و ایام محرم کارون‌هایی را برای بازدید از مناطق جنگی سامان می‌دادند و محل‌هایی نظیر یادمان‌های فعلی شلمچه، اروند کنار و فتح المبین مورد بازدید این کاروان‌ها قرار می‌گرفت.
روز ۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری  در راهیان نور به "روز ملی راهیان نور" نامگذاری شده است.

راهیان نور یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی کشور در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است ،جوان ها ادامه‌دهنده راه بزرگان خود هستند و بایستی جان، روح و احساسات‌شان را در جبهه‌های ایران معطر کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد