کد خبر: 111101|13:47 - 1396/10/30
نسخه چاپی

از بامداد امروز ؛

گرد و خاک گیلانغرب را در برگرفت+تصاویر

گرد و خاک گیلانغرب را در برگرفت+تصاویر
مطلع الفجر:موج غلیط گرد و خاک از بامداد امروز جو گیلانغرب را در بر گرفته است .

به گزارش خبرنگارمطلع الفجر، از آغازین ساعات بامداد امروز، میزان دید افقی درگیلانغرب  از حد استاندارد یک هوای سالم به مراتب کمتر است و این امر بیانگر آلودگی هوا در این منطقه مرزی در غرب کشور می باشد.

 غلظت این گرد و خاک به حدی بود که مدارس ابتدایی شیفت صبح  و بعد ظهر در منطقه گیلانغرب را به تعطیلی کشاند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است و البته این توده هنوز در هوای منطقه ماندگار است و برون رفت از ان بستگی به وزش باد و هوای منطقه دارد .

مسئولان حوزره   بهداشت و درمان  از شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کنند و در صورت لزوم از ماسک استفاده نمایند.

استان کرمانشاه همانند استان های ایلام و خوزستان، در چند سال گذشته حسابی با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده شوم نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط،‌ بشدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد