سرویس: کرمانشاهکد خبر: 111091|13:07 - 1396/10/27
نسخه چاپی

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه:

دانشگاه و وزارت علوم طی سالیان متمادی، سیاست جذب دانشجو را مدّ نظر داشتند

 دانشگاه و وزارت علوم طی سالیان متمادی، سیاست جذب دانشجو را مدّ نظر داشتند
مطلع الفجر: مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشگاه و وزارت علوم طی سالیان متمادی، سیاست جذب دانشجو را مدّ نظر داشتند و سال‌ها‌ پیش نیز سیاست کلّی بر پذیرش هرچه بیشتر دانشجویان بود.

 

به گزارشمطلع الفجر، به نقل از چشم نیوز، دکتر غلامرضا سالمیان ، مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه امروز در شورای دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه و وزارت علوم طی سالیان متمادی، سیاست جذب دانشجو را مدّ نظر داشتند و سال‌ها‌ پیش نیز سیاست کلّی بر پذیرش هرچه بیشتر دانشجویان بود.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی افزود: در رویکرد جدید وزارت علوم کیفیت مفهومی گسترده پیدا کرده و سیاست‌ها به‌گونه‌ای است که عدد کمی را تحت تأثیر قرار داده و سیر کاهشی دارد و دانشگاه نیز به‌تبع آن با توجه به مسائل مالی و شهریه‌ای و نیز بحث کیفیت آموزش، این سیاست را دنبال می‌کند.

سالمیان با اشاره به جذب ۱۳۰ دانشجوی دکتری در سال ۹۴ گفت: سیر کاهش پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه رازی، با اعتراضاتی مواجه شد.

وی در ادامه بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ تعداد ۱۲۳ دانشجو، سال ۹۲ – ۹۱ تعداد ۱۵۸ دانشجو، سال ۹۳ – ۹۲ تعداد ۲۲۰ و سال ۹۴-۹۳ تعداد ۱۳۶ دانشجوی دکتری پذیرش داشتیم  و در نهایت در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تعداد ۱۸۸ دانشجوی دکتری پذیرش کردیم.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی به آمار پذیرش دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه رازی نیز اشاره کرد و افزود: سال ۹۱ تعداد ۱۰۲۰ دانشجو، سال ۹۵ تعداد ۱۱۰۵ دانشجو و سال ۹۶ تعداد ۱۰۷۷ دانشجوی ارشد پذیرش کردیم.

سالمیان با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۱۱۲ دانشجو موفق به دفاع از پایان‌نامه خود شدند، گفت: سال تحصیلی ۹۶-۹۵  از مرز ۱۵۰ دفاعیه دانشجوی دکتری می‌گذریم  و تا دو سال دیگر این روند حفظ می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد