سرویس: کرمانشاهکد خبر: 111056|13:22 - 1396/10/25
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه خبر داد:

واریز خسارات دامداران و کشاورزان نقاط زلزله زده استان کرمانشاه

واریز خسارات دامداران و کشاورزان نقاط زلزله زده استان کرمانشاه
مطلع الفجر:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از واریز خسارات دامداران و کشاورزان نقاط زلزله زده استان خبر داد.

به گزارشمطلع الفجر، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی در حاشیه ملاقات عمومی و دیدار با کشاورزان و دامداران نقاط زلزله زده استان کرمانشاه گفت: در خصوص پرداخت خسارات کشاورزان و دامداران مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: اقدامات خوبی در جهت جبران خسارات این عزیزانان جام شده است.

وی تصریح کرد:  با پیگیری های انجام شده توسط ستاد مدیریت بحران استان و سازمان جهاد کشاورزی، آمار دام تلف شده به تفکیک بهره بردار و شهرستان و نوع دام مشخص و واریز مبالغ در حال انجام است.

 شهبازی افزود: با پیگیری های انجام شده،   ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور جبران بخشی از خسارتهای وارده به دامداران استان اختصاص یافته و پرداخت خسارت‌ها به دامداران در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد:  متاسفانه در جریان زلزله اخیر  ۳۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰۰ رأس دام سنگین تلف شدند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: طی جلسات کارشناسانی ارزش هر رأس دام سبک مبلغ ۶ میلیون ریال و هر رأس دام سنگین ۳۰ میلیون ریال تعیین شد و جهت تعیین اعتبار به هیئت دولت پیشنهاد شد که با تصویب هیئت محترم دولت ۲۱۰ میلیارد ریال برای این موضوع اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به تکمیل فرم های هیجدگانه مدیریت بحران توسط مدیریت های جهاد کشاورزی و تأیید شورای روستا، دهیار، بخشدار و فرماندار غرامت دام های تلف شده پرداخت می‌شود.

شهبازی همچنین از تامین ۴ هزار تن جو رایگان برای دامداران خبر داد و افزود: تاکنون ۲ هزار تن  جو توزیع و مابقی نیز در حال توزیع است.

لازم به ذکر است، درخواست اکثر ملاقات کنندگان با رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص تخریب جایگاه های دام بوده که براساس مصوبه هیئت دولت ۳۱۸میلیارد ریال دیگر به عنوان کمک های بلاعوض جهت جبران خسارتهای و استخرهای پرورش ماهی مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار سریعا به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد