کد خبر: 111008|10:58 - 1396/10/20
نسخه چاپی

معاون مرکز لرزه نگاری استان کرمانشاه ؛

بزودی دستگاه زلزله نگار در گیلانغرب نصب می شود+ تصاویر

بزودی دستگاه زلزله نگار در گیلانغرب نصب می شود+ تصاویر
مطلع الفجر:معاون مرکز لرزه نگاری استان کرمانشاه در بازدید از گیلانغرب از راه اندازی چهارمین ایستگاه لرزه نگاری غرب استان در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ، به دنبال مطالبه عمومی مردم و پیگیری های سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب درخصوص ضرورت نصب وراه اندازی ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان گیلانغرب اکیپ کارشناسان لرزه نگاری در شهرستان گیلانغرب حضور یافتند.

  این اکیپ پس از نشست در محل فرمانداری درر بازدید از شهرستان گیلانغرب نقاط زلزله خیز را مورد  بررسی و پایش قرار دادند که ایجاد ایستگاه لرزه نگار در این شهرستان جانمایی شد.

معاون مرکز لرزه نگاری استان کرمانشاه با عنوان اینکه  مطالعه خردلرزه ها یکی از مهمترین مسائل در مطالعه زمین لرزه های بزرگ محسوب و بعنوان پیش نشانگرها از اهمیت بالایی برخوردار است بدین منظور هرچه تراکم ایستگاهی و تعداد ایستگاههای لرزه نگار در منطقه بیشتر باشد با دقت بالاتری میتوان رفتار گسل های منطقه را پایش کرد.

مهرداد سنگ سفیدی افزود: با توجه به اینکه شهرستان گیلانغرب فاقد ایستگاه لرزه نگاری است تصمیم براین شده یک ایستگاه لرزه نگاری طی روزهای آتی در این منطقه نصب و راه اندازی گردد تا امکان پوشش مناسب در سطح این منطقه فراهم گردد.

کارشناس ارشد لرزه نگاری تصریح کرد: جا نمایی لازم انجام شده و طی روزهای آتی عملیاتی میشود .

در استان کرمانشاه 7 ایستگاه لرزه نگاری وجود دارد که سه مورد آن در غرب استان و در مناطق ثلاث باباجانی ، اسلام آباد و قصرشیرین می باشد که ایستگاه گیلانغرب چهارمین ایستگاه غرب استان خواهد بود.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه و با 72 هزار نفر جمعیت دارای دو بخش مرکزی و گواور است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد