کد خبر: 111004|12:39 - 1396/10/19
نسخه چاپی

تلاش در مسیر خدمت به مردم گیلانغرب ؛

نصب 370کانکس در مناطق زلزله زده روستایی گیلانغرب به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)

نصب 370کانکس در مناطق زلزله زده روستایی گیلانغرب به همت قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)
مطلع الفجر: سرپرست فرماندار گیلانغرب با عنوان اینکه تامین کل نیازمندهای کانکس در دست اجراست گفت: توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) ۳۷۰ دستگاه کانکس در روستاهای زلزله‌زده گیلانغرب نصب شده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغربدر گفتگو با مطلع الفجردرخصوص آخرین آمار و وضعیت اسکان دایمی زلزله زدگان گیلانغرب با عنوان خبر فوق اظهار داشت:  تاکنون 370 کانکس توسط قرارگاه خاتم النبیا .ص.  نصب شده است  و مابقی توسط بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد و براساس تعهدات بنیاد مسکن در صورت نیاز 4000 کانکس در مناطق آسیب‌دیده توزیع می‌شود.
فرهاد همتی  با عنوان اینکه  تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)فعالت در حوزه تکمیل کانکسها را به دو حوزه قرارگاه و بنیاد مسکن محول کرده  تصریح کرد : مقرر شد 8000 دستگاه کانکس ساخته شود که براساس اعلام رسمی 8100 دستگاه به صورت اسکان موقت در سطح مناطق زلزله‌زده ساخته و با اولویت شهرستان‌های سردسیر و سرپل‌ذهاب که بیشترین خسارت را متحمل شدند انجام شد.

این مقام اجرایی به زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان ماه  اشاره و ابراز داشت:شهرستان گیلانغرب نیز متأثراز این زلزله  خسارتهایی را متحمل شد به شکلی که  4800 واحد گیلانغرب در مناطق روستایی و شهری دچار خسارت اساسی شد که به نوعی تحت عنوان احداثی نوع یک یا تخریبی از آن‌ها تلقی می‌شود.

همتی با عنوان اینکه 10 هزار واحد مسکونی به عنوان تعمیری شناسایی شده است اذعان کرد: واحدهای یاد شده  توسط کارشناسان ستاد معین نوسازی و بازسازی مناطق زلزله‌زده مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و 1000 واحد دامی نیز خسارت زیادی را متحمل شدند.

سرپرست فرماندار گیلانغرب با ذکر اینکه بعد از عبور از شرایط بحران به دوران بازسازی و نوسازی رسیده‌ایم عنوان کرد: شهرستان‌ گیلانغرب نخستین شهرستانی بود که عملیات بازسازی و نوسازی را آغاز کرد و تاکنون از روند مناسب و امیدوارکننده‌ای در سطح مناطق زلزله‌زده برخوردار است.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور و بیش از 72هزار نفر جمعیت دارد .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد