کد خبر: 110988|12:15 - 1396/10/17
نسخه چاپی

ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی

 

 
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی در ساعات رسمی یا غیررسمی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
خبرگزاری صدا و سیما: دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی در ساعات رسمی یا غیررسمی ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

 مهدی نوید ادهم گفت: متأسفانه دیده می‌شود در برخی دبستان‌ها کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتداییعنوان کلاس‌های فوق برنامه دایر می‌کنند و برای تشکیل این کلاس‌ها از اولیای دانش آموزان شهریه می‌گیرند که این تخلف است.

 وی افزود: برنامه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی تقویت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی دانش آموزان است و آموزش زبان‌های خارجی در دوره ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نشده است و آموزش این زبان از دوره اول دبیرستان قابل اجراست.

نوید ادهم به تأسیس مدارس نمونه دولتی و هیأت امنایی اشاره کرد و گفت: تأسیس مدارس نمونه دولتی در شهر‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ممنوع است و فعالیت این مدارس در شهر‌ها و مناطق برخوردار خلاف قانون است.

وی افزود: مدارس نمونه دولتی طبق قانون باید در مناطق محروم و روستایی و برای افزایش کیفیت خدمات آموزشی و برابری تحصیلی دانش آموزان روستایی با مناطق شهری و برخوردار تشکیل شود.

نوید ادهم تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی مدارس نمونه دولتی در شهر‌های بزرگ تأسیس شده و دانش آموز پذیرفته اند که این خلاف مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین به فعالیت مدارس هیأت امنایی اشاره کرد و گفت: تنها اختلاف مدارس هیأت امنایی با مدارس عادی نحوه مدیریت مدرسه به صورت هیأت امنا و برای افزایش کیفیت آموزشی است و دریافت هر گونه وجه در این مدارس در صورت ارائه نکردن کلاس‌های فوق برنامه در ساعات غیر درسی ممنوع است.

وی افزود: متأسفانه مدیران برخی مدارس هیأت امنایی بدون تشکیل هیچ کلاس فوق برنامه و تنها به بهانه هیأت امنایی بودن مدرسه از اولیا شهریه می‌گیرند که این خلاف مقررات آموزش و پرورش است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد