کد خبر: 110876|11:27 - 1396/09/09
نسخه چاپی

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب؛

3700 واحد روستایی واحد بازسازی است/ اتمام کار ارزیابی خسارتها تا پایان هفته اتی + تصاویر

3700 واحد روستایی واحد بازسازی است/ اتمام کار ارزیابی خسارتها تا پایان هفته اتی + تصاویر
مطلع الفجر: سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: این شهرستان پس از زلزله به شرایط عادی بازگشته است کار ارزیابی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله تا پایان هفته به اتمام می‌رسد.

فرهاد همتی فرماندار گیلانغرب  در گفتگو با خبرنگار مطلع الفجردر بازدید از روند بازسازی در روستاهای زلزله زده  اظهار داشت: وضعیت شهرستان گیلانغرب به شرایط عادی بازگشته و مدارس و ادارات کار خود را آغاز کرده‌اند کار آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده از روز هفتم بعد از زلزله در روستاها آغاز شد.

وی  از ارزیابی بیش از هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی هم در این شهر خبر داد و عنوان کرد: کار ارزیابی واحدهای باقی مانده نیز تا پایان هفته انجام خواهد شد پیش بینی ما این است که از شش هزار واحد مسکونی آسیب دیده شهری حدود 15 درصد آنها نیازمند تخریب و بازسازی باشد.

به گفته این مقام اجرایی، پیش بینی می‌شود در مناطق روستایی نیز حدود 3700 واحد نیازمند بازسازی باشد در حوزه شهر هنوز آمار نهایی مشخص نشده و تاکنون 63 کانکس وارد این شهرستان شده و در روستاها که در اولویت هستند نصب شده است.

همتی با بیان اینکه قرار نیست پولی بابت کانکس از مردم اخذ شود، یادآوری کرد: کانکس مجزای از تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی است که به زلزله زدگان داده می‌شود همه کانکس‌ها 16 متری و مثل هم هستند و قرار است از طریق قراردادی که بین بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم منعقد شده تامین شوند.

فرماندار گیلانغرب در خصوص اسکان اضطراری زلزله زدگان این شهرستان نیز از توزیع حدود چهار هزار تخته چادر خبر داد که دو هزار تخته آن مربوط به روستاها بوده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد